کد خبر: اقلام-دارویی-خارجی-با-حمایت-دولت-توزیع
۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۹:۴۵

خبرگزاری سلامت: با توجه به پژوهش های شرکت ها دانش بنیان ئر زمینه مولکول های جدید دارویی در بخش های سنتز و فرمولاسیون، اتفاقات خوشایندی در صنعت رخ داده؛ تا جایی که در آینده ای نزدیک شاهد دستاوردهای ارزشمندی در ساخت داروهای خاص خواهیم بود.

دکتر محمدرضا فاضلی عضو هیات مدیره شرکت بنیان زیست دارو دانش، در گفتگو با برنامه «کارنامه» شبکه رادیویی سلامت اذعان داشت: فعالیت این شرکت از مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد و در تولید داروهای نوترکیب و بیولوژیک است.

فاضلی گفت: با توجه به این که داورهای مذکور دانش فنی بالایی دارند و ارزش افزوده بسیاری برای کشور دارد، با به روزرسانی دانش برای تولید دارو و استقرار در مرکز رشد و تولید در اسکله کوچک و اخذ مجوز ورود به بازار، موفق به جایگزینی شرکت های مشابه خارجی شدیم.

وی اذعان داشت: نیاز بیماران مبتلا به ام اس به دارو و عدم تولید اقلام مورد نیاز در داخل که خروج ارز بسیاری از کشور را به دنبال داشت، تصمیم به تولید داروهای ام اس با کیفیت قابل قبول گرفتیم و موفق شده ایم بیش از 60 درصد بازار توزیع داروهای مذکور را در اختیار داشته باشیم.

فاضلی متذکر شد: در حالی که بسیاری از اقلام دارویی بیماری های خاص در داخل تولید می شود، برندهای خارجی با حمایت دولت اقدام به توزیع در بازار می کنند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha