به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، انجیر خشک در مقایسه با سایر میوه‌های سرشار از ویتامین‌های C و E، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های باکیفیتی موسوم به فنول‌ها است. برخی از مهم‌ترین خواص انجیر در ادامه ذکر شده‌اند.

کنترل وزن: انجیر منبع غنی فیبر بوده و به کنترل وزن کمک می‌کند. فیبر بسیار در رژیم غذایی روزانه ما ضروری است و به خاطر کاهش ریسک ابتلا به سرطان و دیابت نوع ۲ معروف است. فیبر به احساس سیری بیشتر و طولانی‌تر کمک کرده و از این رو منجر به کنترل وزن می‌شود.

بهبود هضم غذا: میزان بالا فیبر به سلامت گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. فیبر موجب تنظیم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهیل می‌کند.

پیشگیری از فشارخون بالا: انجیر بهترین گزینه برای کنترل فشار خون است چراکه از اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم پیشگیری می‌کند. اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم موجب افزایش میزان نمک در بدن شده و فشارخون را بالا می‌برد.

حفظ قندخون: میزان بالا پتاسیم انجیر به کنترل میزان جذب قند بعد از صرف غذا کمک می‌کند و در نتیجه قند خون را کنترل می‌کند. رژیم غذایی با میزان بالا پتاسیم برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

تقویت سلامت قلب: انجیر موجب کاهش میزان تری گلیسیریدها، ذرات چربی که منجر به مشکلات قلبی می‌شوند، در بدن می‌شود. خواص بالا آنتی‌اکسیدانی آن همراه با فایده آن در کاهش فشار خون موجب رهایی از رادیکال‌های آزادی می‌شود که در بلند مدت موجب انسداد عروق خونی می‌شوند.

افزایش سلامت باروری: انجیر مملو از زینک (روی) و منگنز است از این رو به افزایش قوه باروری کمک می‌کند.

درمان کم خونی: انجیر خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبین به سراسر بدن کمک می‌کند. مصرف روزانه انجیر می‌تواند نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند.

حفظ سلامت استخوان‌ها: انجیر منبع خوب کلسیم است و موجب افزایش استحکام و تراکم استخوان‌ها می‌شود. مصرف روزانه انجیر و شیر در روز میزان کلسیم بدن را تامین می‌کند.