قبر رایگان است، اما بهای پیش خرید باید به نرخ روز پرداخت شود

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع قبرهای رایگان در بهشت زهرا (س) گفت: شهروندانی که اقدام به پیش خرید قبور می‌کنند؛ باید بهای آن را به نرخ روز بپردازند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا)مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و سی و ششمین جلسه رسمی شورا و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسه اعضا با معاونت حمل و نقل تأکید کرد که این قبیل جلسات به طور مکرر برگزار می‌شود و انفاق تازه‌ای نیست.


چمران در رابطه با تکمیل پروژه پایانه شرق و روند انجام آن اظهار داشت: زمانی که برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده بود؛ در حال پایان است؛ لذا باید قراردادهایی به منظور بهره برداری از این پایانه از سوی شهروندان هر چه زودتر منعقد شود.


وی در ادامه در این باره تأکید کرد: در این باره مشکل بودجه وجود ندارد. مربوط بلکه مسائل موجود مربوط به ریزه کاری‌هایی است که باید مرتفع شود که انجام آن‌ها زمان خواهد برد.


رئیس شورا در ارتباط با احداث ایستگاه مترو در این پایانه میز بیان کرد: پیشنهاد احداث ایستگاه مترو در این پایانه ارائه شده است، اما هنوز برنامه‌هایی که برای این امر در نظر گرفته شده عملیاتی نشده است. این‌ها مطرح است، اما اینکه چه زمان به نتیجه برسد مشخص نیست.


چمران در خصوص طبقاتی شدن میدان ونک گفت: هنوز نقشه دقیقی در این باره ارائه نشده است و این طرح ابتدا باید در شورا به نتیجه رسیده و بعد به شورا برای تصویب ارسال شود.


وی در پاسخ به سؤالی در ارتباط با قیمت قبور بهشت زهرا (س) هم تصریح کرد: بهای قبر رایگان است، اما در فضاسازی‌ها به این نکته اشاره نمی‌شود. هزینه‌ای که دریافت می‌شود؛ در واقع برای خدماتی است که ارائه می‌شود. شهروندانی که اقدام به پیش خرید قبور می‌کنند؛ باید حداقل بهای آن را به نرخ روز بپردازند. اینکه گفته می‌شود بهشت زهرا دیگر اشباع شده؛ به دلیل همین قبرهایی است که رزرو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha