بدهکاران دانه درشت بانکی؛ زیر ذره بین دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برخورد با بدهکاران دانه درشت و کسانی که با رفتارهای مالی نادرست در امنیت اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌ کنند، وظیفه تمام دستگاه‌ ها اعم از قضائی، امنیتی ‌و سیستم‌ های اقتصادی و بانکی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش هم افزایی حقوقی، قضائی با هدف تسریع و تسهیل در وصول مطالبات کلان بانکی از بدهکاران استان اظهار داشت: بر حمایت دستگاه قضا از تولید و تولید کنندگان واقعی تاکید داریم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌ های متولی بایستی با کسانی که قصد دارند از منابع مالی دولتی سوء استفاده کنند، برخورد کنند.

رئیس شورای قضایی استان افزود: مدیران بانک‌ ها باید با هرگونه قصور و تقصیر و تساهل و تسامح در سیستم برخورد و از تولید پرونده‌ های مطالباتی پیشگیری کنند.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: دریافت وثایق و تضمینات کافی در قبال استفاده از منابع دولتی و اعطای تسهیلات با پشتوانه و رعایت بهداشت اعتباری از مهمترین عوامل کاهش مطالبات معوق است.

وی تاکید کرد: برخورد با بدهکاران دانه درشت و کسانی که با رفتارهای مالی نادرست در امنیت اقتصادی کشور اخلال ایجاد می‌ کنند، وظیفه تمام دستگاه‌ ها اعم از قضائی، امنیتی ‌و سیستم‌ های اقتصادی و بانکی است.

آبسواران، مدیری شعب بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های استان کرمان هم در بخش دیگر این همایش با اشاره به افزایش مطالبات شبکه بانکی در سالجاری، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش و تقریب نظرات مسئولان قضایی، بانک‌ ها و دستگاه‌ های مرتبط وصول معوقات دولتی به‌ ویژه مطالبات بانک‌ ها تسهیل و در فرآیندهایی که احیانا سبب اطاله روند وصول مطالبات می‌ شود، بازنگری لازم به عمل آید.

وی با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از ناترازی‌ های بانک‌ ها ناشی از مطالبات معوق است، خاطرنشان ساخت: آزادسازی منابع منجمد بانک‌ ها به بهبود ترازنامه، افزایش توان وام دهی و نهایتا حمایت بهتر بانک‌ ها از تولیدکنندگان واقعی و کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط واقعی خواهد شد./دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha