‌توسعه‌ی اقتصادی در گرو جوانی جمعیت

فرماندار قائمشهر گفت: بستر سازی خلاقیت و پویایی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در گرو جمعیت جوان و سرمایه انسانی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست جواد مولایی قرا فرماندار شهرستان قائمشهر و با حضور خناری نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و دستگاه های عضو ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری قائمشهر برگزار شد.

مولایی قرا فرماندار شهرستان قائمشهر ضمن بیان این مطلب که، جوانی جمعیت و فرزندآوری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به کاهش جمعیت ابراز نگرانی جدی کرده‌اند، افزود: جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان و موتور محرکه بر توسعه هر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و یقینا بستر خلاقیت و پویایی کشور در توسعه اقتصادی، اجتماعی و .. را فراهم خواهد کرد.
وی اضافه کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری یکی از اولویت‌های دولت مردمی ایران قوی برای حمایت از خانواده و فرزندآوری در نظر گرفته شده است و در این راستا بانک‌ها باید در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت تلاش کنند و تسهیلات لازم به متقاضیانی را پرداخت نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر با اشاره به این موضوع که حرکت به سمت توسعه همه جانبه، نیاز جدی به توسعه و ارتقای سرمایه انسانی دارد، تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آگاه‌سازی خانواده‌ها از شرایط جمعیت و لزوم جوانی جمعیت بسیار ضروری است تا این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha