کد خبر: روز-جهانی-داوطلب-یادآور-تلاش-در-جهت-ترو
۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
روز جهانی داوطلب یادآور تلاش در جهت ترویج مکارم انسانی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، متن پیام دکتر پیرحسین کولیوند در بزرگداشت روز جهانی داوطلب به این شرح است:

«بسمه تعالی

پیامبر عظیم‌الشأن حضرت محمد (ص) می‌‌فرمایند: پس از ایمان به خداوند، سرآمد تمام اعمال، بشردوستی و نیکی به همه مردم است.

با سلام و احترام خدمت تمام عزیزان داوطلب؛

روز 14 آذر یادآور تلاش، در عرصه ترویج مکارم انسانی و اخلاقی است و همواره نویدبخش همدلی و همراهی مردمی صدیق، در راستای حفظ کرامت انسانی در ابعادی بی‌مرز، به شمار می‌رود که در آیین مقدس ما سفارشات و توصیه‌های فراوانی به آن شده است.

امروزه بی‌شک امر داوطلبی، مشارکت در امور جامعه و نهادینه کردن فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه به عنوان یکی از اصولی‌ترین بنیادهای تشکیلات جمعیت هلال احمر به منظور پاسخگویی به نیازهای بشری است و روز جهانی داوطلب فرصتی برای نهادهای داوطلبانه فراهم می‌آورد تا کمک‌هایشان را در سطوح ملی و بین‌المللی برای تحقق اهداف والای انسانی و بشردوستانه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نمایش بگذارند.

خداوند را شاکریم که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همت و حمایت اعضاء و داوطلبان نیکوکار و خیراندیش خود و با بهره‌مندی از یک قرن تجربه و فعالیت، با ارائه خدمات امدادی، بهداشتی، درمانی، آموزشی و حمایتی خود و با اندیشه بشردوستی و مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه، بدون هیچ چشم‌داشت دنیوی، مرهمی است بر آلام همنوعان و در عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشیده است.

امیدوار و مفتخریم که با تأسی از بیانیه گام دوم انقلاب و هدایت داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و با تکیه بر ظرفیت داوطلبان و جوانان عزیز "در به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت‌رسانی در موضوعات اجتماعی مانند فعالیت‌های نیکوکاری" به رکورد جدیدی از فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه دست یابیم.

خداوند را شاکریم که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای وظایف محوله در سنوات گذشته با توسعه فعالیت‌های داوطلبی موجب افزایش رضایت‌مندی آحاد جامعه شده است و با برنامه‌ریزی صحیح، دقیق و بنیادی و پس از عنایت خداوند با هم‌افزایی و همدلی داوطلبان در صدد افزایش تاب‌آوری آحاد جامعه در برخورد با حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی است.

خـداوند را شاکـریم که این جمعیت با مدد الهی و بهره‌مندی از دیدگاه مسئولانه، مؤثر و دلسوزانه مدیران، نمایندگان، رؤسـای محترم قوا و... نقش جذب حـداکثری، توانمنـدسازی، سازماندهی، پیشگـیری، هـدایتگـری، آموزش و جریان‌سازی فعالیت‌های داوطلبانه را به بهترین نحو ایفا نموده و با مساعی فراوان، تمامی حوزه‌ها را بهره‌ورتر، منظم‌تر و پایدارتر نهادینه کند.

بار دیگر همه با هم عهد می‌بندیم که:

- نقش این نهاد 100 ساله را در ابعاد گوناگون ارتقاء و وسعت بخشیم.

- با اقدامات حمایتی و قانونی و حمایت از سازمان‌ها و مؤسسات عمومی و دولتی، در کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی و انسان‌ساز همواره به مدد همنوعان خود در اقصی نقاط کشور عزیزمان بپاخیزیم.

- به تأسی از رهنمودهای رهبر عزیزمان و برنامه‌های دولت مردمی و ایران قوی با تکیه بر ظرفیت داوطلبان عزیز و سایر عزیزان جمعیت هلال احمر جهت اجرای کامل شعار امسال فدراسیون "با یکدیگر توقف‌ناپذیریم" در مسیری قدم برداریم که هر قدمش بوی عشق و انسانیت بدهد، مسیری که توقف ندارد.

- در یک جمله با تمام توان، در کاهش خطرات و آسیب‌ها جانانه تلاش و ایستادگی کنیم.

چرا که معتقدیم با رویکردی نوین می‌توانیم با تکیه بر دستان توانمند و اذهان سرشار از عواطف انسانی در نیل به خوبی‌ها مؤثر عمل کنیم.

در پایان اینجانب ضمن گرامیداشت این روز از تلاش‌های بی‌شائبه و خالصانه و بشردوستانه تمامی اعضاء مخصوصا داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر نموده، سرافرازی و سربلندی روزافزون شما بزرگواران همیشه همراه را از درگاه احدیت خواستارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha