کد خبر: رشد-میزان-بیماری-کووید-در-قشر-جوان
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱
رشد میزان بیماری کووید در قشر جوان

دکتر داوود یادگاری‌نیا متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به افزایش مرگ و میر جوانان مبتلا به کووید 19، اظهار داشت: بسیاری از این جوانان بیماری‌های زمینه‌ای هم ندارند؛ در گذشته گرفتاری در افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند بسیار زیاد بود اما در حال حاضر با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش موارد بیماری و بالارفتن تعداد مرگ و میرها در نسل جوان هم هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 در جامعه هستیم، گفت: برخی از افراد دچار علائم شدید بیماری می‌شوند به همین دلیل این تصور اشتباه است که بگوییم جوانان در کشور ما مبتلا به کروناویروس نمی‌شوند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی افزود: متاسفانه در بعضی از افراد جوان جامعه که هیچ بیماری زمینه‌ای هم ندارند، بیماری کووید 19 می‌تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد.

یادگاری نیا تصریح کرد: بدون تردید افزایش موارد بیماری در نسل جوان می‌تواند به خاطر عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن پروتکل‎‌های بهداشتی باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز هم این ذهنیت غلط و خطرناک در نسل جوان وجود دارد که ما به بیماری کووید 19 مبتلا نمی‌شویم و یا اگر هم مبتلا شویم بیماری برای ما بسیار خفیف است؛ این تصور اشتباه باعث شده که جوانان کمتر از ماسک استفاده کنند و اینگونه آمار مبتلایان افزایش پیدا کند.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: تاکید دارم که همه افراد جامعه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چراکه کووید 19 بیماری بسیار خطرناکی است و با هیچ نسلی شوخی ندارد؛ حتی کودکان هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha