کد خبر: ابلاغ-دستورالعمل-تجزیه‌وتحلیل-سؤالا
۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
ابلاغ دستورالعمل تجزیه‌وتحلیل سؤالات امتحان نهایی سال99-1398

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در راستای ارزشیابی از عملکرد دانش آموزان براساس استانداردهای ملی(طراحی و اجرای نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نتیجه محور در سطح ملی) و اجرای فعالیت تجزیه‌وتحلیل کشوری سؤالات امتحانات نهایی نوبت‌های خرداد، شهریور و دی‌ماه و ارائه بازخورد جهت کمک به بهبود طراحی سؤالات در آزمون‌های آتی و ارتقاء سطح کیفیت آموزشی، از سوی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، دستورالعمل تجزیه‌وتحلیل سؤالات امتحان نهایی سال 99 -1398 به ادارات استان‌ها ابلاغ شد.

دربندهایی از این دستورالعمل آمده است:

در ارزیابی کشوری، لازم است از طریق روسای اداره سنجش، برای تمام حوزه‌های تصحیح و سرگروه‌های آموزشی استان و مناطق کد کاربری مجزا تعریف‌شده و در اختیار روسای حوزه‌های تصحیح قرار گیرد.

در ارزیابی استانی، باید هر استان دو درس از دروس پایه دوازدهم را انتخاب و اطلاعات را در قالب نمون برگ ضمیمه در ذیل خبر تا تاریخ10تیرماه به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال نماید. سپس کارشناسان مربوطه با نظارت رئیس اداره سنجش استان، نتایج دروس منتخب را تحلیل و نقاط قوت و ضعف عملکرد دانش آموزان در پاسخگویی به سؤالات را مشخص کرده، برنامه‌هایی جهت رفع نارسایی‌های موجود ارائه کنند و گزارش اقدامات انجام‌شده را به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ارسال نمایند.

در ارزیابی مناطق، لازم است؛ از بین مناطق برخوردار، نیمه برخوردار و محروم استان حداقل6 منطقه انتخاب‌شده و پس از مشخص کردن دو درس از بین دروس پایه دوازدهم و جمع‌آوری و تحلیل نتایج عملکرد دانش آموزان در دروس منتخب، گزارش‌ها بر اساس دستورالعمل ارسالی به مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، ارسال شود.

همچنین بر اساس این دستورالعمل لازم است، ستاد امتحانات استان با ایجاد تمهیدات مناسب، در زمان مقرر و قبل از پلمپ حوزه‌های تصحیح، نمرات دروس گروه نمونه آن استان را به‌صورت تصادفی جمع‌آوری کرده و با همکاری روسا و منشی‌های حوزه‌های تصحیح و اعضا گروه‌های آموزشی با نظارت رئیس سنجش استان، پس از پایان تصحیح هر درس با دقت و صحت ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha