کد خبر: who-توصیه‌های-خود-را-درباره-moderna-صادر-می‌کن
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
WHO توصیه‌های خود را درباره Moderna صادر می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، سازمان بهداشت جهانی (WHO) هفته آینده توصیه‌هایی را درباره واکسن Moderna صادر می‌کند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز جمعه اعلام کرد، یک هیئت مستقل از متخصصان واکسن، داده‌های واکسن COVID-19 Moderna Inc را بررسی کرده و توصیه‌های خود در مورد استفاده از واکسن را سه شنبه آینده به اطلاع عموم می‌رساند.

توصیه‌های WHO به زودی منتشر خواهد شد

WHO جمعه شب در یک مشاوره برای رسانه‌ها، WHO گفت: گروه مشاوره استراتژیک (SAGE) در مورد ایمن سازی توصیه‌های موقت خود را به WHO در مورد استفاده از واکسن Moderna COVID-19 mRNA-1273 به اطلاع عموم می‌رساند. توصیه‌ها در نشست فوق العاده SAGE که در 21 ژانویه (پنجشنبه) برگزار شد توافق شده است. سازمان بهداشت جهانی و Moderna ماریانژلا سیمائو دستیار مدیر کل WHO در دسترسی به داروها، واکسن‌ها و داروها، روز چهارشنبه در یک مراسم رسانه‌ای WHO در رسانه‌های اجتماعی، اظهار داشت که کارشناسان SAGE در اوایل ژانویه توصیه‌هایی را برای استفاده از واکسن Pfizer صادر کرده‌اند. سیمائو گفت: توصیه‌ها برای این واکسن به زودی تشکیل می‌شود.

توصیه‌های CDC از واکسن Moderna

  • اگر نسبت به هر ماده‌ای در واکسن mRNA COVID-19 واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) یا واکنش آلرژیک فوری داشته‌اید نباید واکسن mRNA COVID-19 Moderna را دریافت کنید.
  • اگر پس از دریافت اولین دوز واکسن، یک واکنش آلرژیک شدید (آنافیلاکسی) یا یک واکنش فوری آلرژیک داشته‌اید حتی اگر شدید نبوده باشد، نباید دوز دیگری از واکسن mRNA COVID-19 دریافت کنید.
  • واکنش فوری آلرژیک به معنای واکنش ظرف 4 ساعت پس از واکسیناسیون است، از جمله علائمی مانند کهیر، تورم یا خس خس سینه (ناراحتی تنفسی).
  • این شامل واکنش‌های آلرژیک به پلی اتیلن گلیکول (PEG) و پلی سوربات است. پلی سوربات ماده سازنده هیچ یک از واکسن‍‌های mRNA COVID-19 نیست اما با PEG که در واکسن‌ها است ارتباط نزدیک دارد. افرادی که به PEG یا پلی سوربات حساسیت دارند نباید واکسن mRNA COVID-19 Moderna دریافت کنند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha