کد خبر: 870-هزار-نفر-زیر-پوشش-مرحله-سوم-غربالگری-ک
۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۴۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان خاطر نشان کرد: مرحله سوم غربالگری کرونا از 25 مرداد آغاز شده و اولویت با بیماران زمینه ای، مادران باردار، کودکان، بیماران نقص سیستم ایمنی، دیابت و فشار خون است.

وی تصریح کرد: از تعداد افراد غربالگری شده، 17919 نفر نیازمند پیگیری بودند که از این تعداد 16640نفر مورد بررسی قرار گرفته اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مرحله حدود یک میلیون نفر غربالگری می شوند افزود: مراقب سلامت ،علایم خطر بیماری کرونا را از  مخاطبین جویا می شود و در صورت شدت بیماری ،آنها را به مراکز 16ساعته ارجاع می دهد.

دکتر قلیان افزود:در این مرحله از غربالگری اگر خدمات بهداشتی ضروری برای فرد انجام نشده به مخاطب به صورت حضوری یا غیر حضوری ارائه می شود.

وی عنوان کرد :اگر واکسن یا مراقبت های دوره ای مادر باردار یا اطفال انجام نشده است یا آزمایشات ضروری باید انجام شود زمان ارائه این خدمات به مخاطب یادآوری می شود تا حتما برای دریافت خدمت بهداشتی جا مانده مراجعه کند.

دکتر مهدی قلیان ابراز کرد :مراقب سلامت به افراد مبتلا که علایم کمتری دارند نیز خود قرنطینگی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی را به دلیل جلوگیری از عدم ابتلا سایر افراد به این بیماری، یادآوری می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha