کد خبر: 80-درصد-جمعیت-کشور-شهرنشین-می‌شوند
۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۳۹

به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه هم‌اندیشی با شهرداران و معاونین عمرانی فرمانداران استان تهران اظهار داشت: یکصد سال از قانون بلدیه در تهران می‌گذرد و روزی که این قانون به تصویب رسید 10 درصد مردم در شهرها و 90 درصد در روستاها زندگی می‌کردند که در آخرین سرشماری که رد سال 1395 انجام شد نزدیک به 75 درصد جامعه ایرانی در شهرها و 25 درصد در روستاها زندگی می‌کردند و در آینده به سمت 80 به 20 پیش خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: مفهوم روستا و شهر در کشور دچار یک تحول شگرف شده است و در این تحولات ما همراه نبوده‌ایم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: هر سال 200 هزار نفر به استان تهران اضافه می‌شود و در هر 5 سال جمعیت یک استان در دل استان تهران افزوده خواهد شد.

عدالتی بیان داشت: دو لایحه در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که یکی از آنها لایحه مدیریت جامع شهری و دیگری لایحه درآمد پایدار شهری است.

وی ادامه داد: در لایحه مدیریت جامع شهری می‌خواهند آموزش و پرورش را هم به شهرداری‌ها واگذار کنند و این یعنی شرایطی در حال ایجاد است که متولیان توسعه شهرداران می‌شوند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مشارکت شهرداری‌ها با دولت ظرفیتی ایجاد شده است که در قالب تبصره 18 به آن پرداخته شده و نگاه ما به توسعه شهری باید بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین عرصه اثرگذار در تهران حوزه مسکن است و در این حوزه برنامه‌ریزی لازم صورت نگرفته است و در این حوزه تابع تحولات هستیم تا اینکه تحولات را تابع خودمان کنیم.

عدالتی گفت: براساس برسی‌های صورت گرفته در سال 1410 در تهران ، البرز و قم 25 میلیون نفر زندگی خواهند کرد.

در ادامه معصومه  پرندوار مدیرکل دفتر روستایی استانداری تهران اظهار داشت: ایجاد وحدت رویه در پروژه‌ها با هدف توسعه متوازن در استان تهران صورت می‌گیرد و امروز همه ما وظیفه داریم تا در راستای افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی گام برداریم.

وی افزود: در برخی موارد با خلاءهای قانونی مواجه هستیم البته کنترل پروژه‌ها بیشتر وظیفه اداره کل فنی و عمرانی استانداری است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری تهران بیان داشت:‌ دهیاران آخرین حلقه اجرایی و مدیریتی ارتباط با مردم هستند و تمامی نگاه‌ها امروز معطوف به توسعه پایدار روستایی است. البته توسعه روستایی تنها به مفهوم ایجاد اشتغال نیست.

وی گفت: بالغ بر 40 درصد اعتاارت ارزش افزوده کشور در استان تهران تخصیص داده شده و به همین میزان بلکه فراتر از آن هم ظرفیت وجود دارد.

پرندوار گفت: روستاهای استان تهران از هر حیث دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد هستند امروز تنها راه افزایش سرمایه اجتماعی جلب اعتماد عمومی،‌ پاکدستی و خود مراقبتی مدیران است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha