کد خبر: 71مرکز-خدمات-پرستاری-آماده-خدمات-رسانی-ب
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۱۳

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر امیر رضا صالح مقدم ، بااشاره به اینکه مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل براساس قوانین وزارتی جزو مراکز خصوصی به شمار میروند خاطر نشان کرد: به این مراکز از طریق دانشگاه علوم پزشکی مجوز کار به کارشناس پرستاری اهدا می شود تا براساس شرح وظایف و تعرفه ابلاغی ، مراقبت از بیماران را انجام دهد.

وی با بیان اینکه این مراکز مراقبت پرستاری برای بیماران کرونایی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند تا به خصوص در شرایط عود بیماری به مراکز درمانی عمومی مراجعه نکنند ، تصریح کرد: خدمات تزریقات، سرم تراپی، پانسمان  و ارائه آموزش های مراقبت از خویش در منزل و توسط کارشناسان پرستاری به مردم ارائه می شود.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه به نظر می رسد این روش باعث کاهش بار مراجعین مراکز بهداشتی و درمانی و هزینه های بیماران شود، اظهار کرد: این مراکز به لحاظ کیفیت ارائه خدمت توسط کارشناسان حوزه مدیریت پرستاری دانشگاه مورد ارزشیابی قرار می گیرند تا کیفیت خدمات و تعرفه آنها مطابق قوانین باشد.

دکتر صالح مقدم با اشاره به اینکه در هر مرکز حدود 5 پرستار به کارگیری می شوند که کمک شایانی به اشتغال زایی کادر پرستاری می کند، عنوان کرد: مدیریت پرستاری با تماس با بیمارانی که خدمات پرستاری را دریافت کرده اند میزان رضایت بیمار و تعرفه های دریافتی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 56 مرکز در مشهد و 15 مرکز در شهرستان های زیر پوشش در حوزه خدمات پرستاری فعال هستند گفت: در شرایط کرونایی تقاضای تاسیس مراکز خدمات پرستاری نسبت به گذشته افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha