کد خبر: 7-پروژه-بزرگ-بیمارستانی-و-یک-کلینیک-ویژه
۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۰۱
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، سیدکامل تقوی نژاد یادآور شد: حمایت همه جانبه رئیس جمهور محترم از حوزه سلامت و تلاش و پیگیری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مدیران و مسئولین استانی در حوزه سلامت کشور، منجر به تکمیل و بهره برداری از یک هزار و 731 پروژه درمانی در قالب طرح تکمیل تخت‌های بیمارستانی شد.
وی ادامه داد: این تعداد پروژه درمانی در قالب طرح تحول نظام سلامت شامل 44 هزار تخت بیمارستانی و زیربنای 4 میلیون و 700 هزار مترمربع از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بوده است که در دوران پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، بی نظیر و حرکتی ماندگار در حوزه سلامت کشور است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت افزود: این نتایج درخشان باعث شد تا در شرایط سخت انتشار ویروس کرونا با کمبود تخت بیمارستانی مواجه نشویم.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در زمینه ارتقای هتلینگ بیمارستان ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: بالغ بر سه میلیون مترمربع از فضاهای درمانی در حال بهره برداری در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت که نیمی از فضاهای درمانی کشور را شامل می شود.
تقوی نژاد گفت: همچنین در زمینه گسترش شبکه بهداشت که با هدف توسعه و تکمیل فضاهای بهداشتی و ارتقاء سرانه فضاهای بهداشتی از ابتدای دولت یازدهم تا کنون تعداد 7 هزار و 955 پروژه بهداشتی با زیربنای بالغ بر یک میلیون و 413 هزارمترمربع در قالب طرح احداث خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پانسیون تیم سلامت، محل زیست پزشک، ستاد شبکه، مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، آموزشگاه بهورزی، تسهیلات زایمانی و ... تکمیل و به بهره برداری رسیده است که این مهم بخش عمده ای از نیازهای حوزه بهداشت کشور را رفع نموده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، ربیس جمهور در هشتاد و هفتمین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان افتتاح رسمی ۷ بیمارستان و کلینیک تخصصی را در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، سمنان، کهکیلویه و بویر اجمد و مازندران صادر کرد.
گفتنی است در این مراسم دکتر جان بابایی، معاون درمان و دکتر جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha