کد خبر: 629-هزار-نفر-زیر-پوشش-غربالگری-کرونا-طرح-ش
۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان خاطر نشان کرد: در  قالب این طرح29 هزار و758  نفر نیاز به پیگیری داشتند که از این تعداد28 هزار و840  نفر مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم برای آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه طرح " شهید سردارحاج قاسم سلیمانی " با راهبرد مدیریت و کنترل اپیدمی کووید – ۱۹ به شیوه محله و خانوار محور و مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت»، به اجرا در آمده است تصریح کرد: اطلاع رسانی با هدف رعایت دستورالعمل های  بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، کمک به رفع موانع قرنطینه، کمک های معیشتی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان و .... از  جمله مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در گفتگو با وب دا اظهار کرد: هدف اصلی طرح مسجد سنگر سلامت باید منتهی به در خانه نگه داشتن بیماران مبتلا به کرونا شود، زیرا اگر فرد مبتلا در خانه بماند از ابتلای 35 نفر دیگر و مرگ یک نفر جلوگیری می شود که اقدام بسیار موثری در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می شود.

دکتر ذاکریان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که در این طرح در حال اجرا است، طرح آمرین سلامت است که ما به نوعی در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی در اصناف، مشاغل محلی، تجمعات محلی و مراسم ختم و عروسی که امروز مشکل ساز شده اند، از ظرفیت امر به معروف استفاده کرده ایم و مردم بر اساس پروتکل های ابلاغی، امر به معروف سلامت ،می شوند.

وی افزود: این طرح به صورت محله‌محور و با مرکزیت مساجد استان اجرا می‌شود که طبق تقسیم بندی جغرافیایی 150 حوزه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی عامل اجرای طرح مسجد سنگر سلامت شده اند، به صورتی که با تشکیل هسته هایی شامل امور مساجد خراسان رضوی، نمایندگان بسیج و دانشگاه علوم پزشکی این طرح در 2400 مسجد و محله در سراسر استان در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha