کد خبر: 51-درصد-اشتغالزایی-در-حوزه-صنعت-و-معدن-ای
۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴
51 درصد اشتغالزایی در حوزه صنعت و معدن ایلام محقق شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، رضا محمدرحیمی با بیان این مطلب،افزود: با وجود شرایط سخت کرونا و محدودیت های موجود علاوه بر تلاش در زمینه تثبیت اشتغال، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برای ایجاد اشتغال جدید و عمل به تعهدات تاکنون موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: امسال در زمینه معدن سه پروانه جدید با اشتغال زایی ۲۰ نفر صادر شده و پیگیری برای فعال سازی معادن راکد نیز صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت(ابتدای سال تاکنون) ۸۶ فقره کارگاه تولید فرش با اشتغالزایی دو هزار و ۷۸۵ نفر صادر شده که پس از راستی آزمایی اشتغال یک هزار و ۹۰۰ نفر آنها فراهم شده است.

محمد رحیمی تاکید کرد: از مجموع پنج هزار و ۷۲ نفر اشتغال تعهد شده برای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تاکنون برای دو هزار و ۲۲۹ نفر اشتغال در حوزه های مختلف این اداره کل فراهم شده است.

وی بیان داشت: با تلاش مجموعه این اداره کل در بخش های مختلف به ویژه اصناف و بازار و خدمات و همچنین فعال شدن واحدهای تولیدی اشتغال تعهد شده محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی استان نیز گفت: از مجموع ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا تاکنون بیش از ۱۱۸ میلیارد ریال به واحدهای صنفی این استان پرداخت شده است.

محمد رحیمی افزود: اکثر واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان مربوط به واحدهای صنفی است که در اوایل سال جاری(فروردین و اردیبهشت ماه) به اجبار تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد واحدهای صنفی استان در این ایام دچار آسیب و خسارت مالی شدند، اضافه کرد: بخش عمده ای از این واحدها که باید در این ایام نسبت به ماه های قبل و بعد سال سود بیشتری می بردند دچار آسیب های مالی زیادی شدند و این روند کماکان ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به شناسایی واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا و ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات یادآور شد: بر اساس آمار موجود تا کنون سه هزار و ۴۶۲ متقاضی جهت دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه موجود ثبت نام کرده اند که برای این تعداد ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده است.

محمد رحیمی با بیان اینکه تا کنون ۱۱۸ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به واحدهای صنفی استان پرداخت شده است، تصریح کرد: علاوه بر این بخشودگی های سه ماهه اوایل سال جاری نیز شامل این واحدها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha