کد خبر: 475-تن-روغن-برای-حفظ-تعادل-و-تنظیم-بازار-به
۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، عزیزالله افضلی در جلسه تنظیم بازار به توزیع ۳۱۷ تن روغن نباتی در فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان قزوین اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی با هجوم به فروشگاه‌ها و خرید مازاد بر نیاز بر کمبود روغن نباتی در استان دامن می‌زنند که با تدابیر سازمان صمت درصدد مدیریت این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه براساس سهمیه مشخص شده، ۲۰ درصد روغن خام در اختیار کارخانه روغن کشی قرار گرفته و به مرور به بازار عرضه می‌شود، اظهار داشت: از این پس سهمیه هر استان از محل تولیدات خود آن استان تخصیص پیدا می‌کند.

افضلی به بازگشت آرامش در بازار روغن تا پایان هفته جاری اشاره کرد و یادآورشد: با مساعدت و همکاری دستگاههای ذی ربط در حوزه تنظیم بازار هیچ گونه کمبودی در تامین مواد اولیه روغن وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت : با تدابیر اندیشیده شده توزیع کالاها در بازار به اندازه کافی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فروش اجباری کالا در فروشگاههای از سوی فروشندگان ممنوع است، خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

افضلی با بیان اینکه هوشمندسازی و هدفمندسازی بازرسی‌ها در دستور کار قرار گرفته است یادآورشد: بر همین اساس نظارت بازرسان بر سامانه‌ها متمرکز شده است تا حلقه‌های قبل از خرده‌فروشی مانند مبادی تولید، انبارهای بزرگ و پرتردد، عمده‌فروشی‌ها، بنکداری‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد توجه و نظارت بیشتر قرار بگیرند.

وی ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش‌های مردمی را از اهداف این بازرسی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴، مراجعه حضوری و مراجعه به اپلیکیشن قیمت کالا و خدمات به آدرس www.۱۲۴.ir اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha