کد خبر: 470-واکسن-اسپوتنیک-در-اختیار-دانشگاه-علو
۲۶ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۱۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سید کاظم فرهمند با اشاره به اینکه کادر درمان بخش های مراقبت ویژه کرونایی که تاکنون مبتلا به کرونا نشده اند اولویت اصلی دریافت واکسن هستند، خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی کادر درمان آی سی یو که در گذشته مبتلا به کرونا شدند اولویت بعدی دریافت واکسن هستند.

وی تصریح کرد: این واکسن در دو دوز به فاصله 21 روز تزریق می شودکه بعد از تزریق آخرین دوز به فاصله دو هفته از دوز دوم ایمنی زایی بالای 91 و 6 دهم درصد می دهد.

دکتر فرهمند با اشاره به اینکه بعد از کادر درمان ای سی یو ، به ترتیب براساس میزان ارتباط با بیماران کرونایی این واکسن به سایر کادر درمان در بخش های مختلف تزریق می شود، عنوان کرد: بعد از کادر درمان که اولویت دریافت واکسن کرونا هستند به ترتیب سایر گروه های پر خطر نیز در اولویت دریافت واکسن قرار می گیرند.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به جز این واکسن احتمال ورود سایر واکسن های تایید شده از جمله واکسن کره ای به داخل کشور وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 120 تا 130 نفر از کادر درمان بخش ای سی یو واکسن دریافت می کنند و به زودی مرحله  بعدی واکسن در اختیار دانشگاه قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha