کد خبر: 40-هزار-نفر-در-خراسان-جنوبی-تحت-پوشش-طرح-آ
۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
40 هزار نفر در خراسان جنوبی تحت پوشش طرح آمران سلامت قرار گرفتند

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی با اشاره به طرح آمران سلامت بیان کرد: اجرای این طرح در راستای مبارزه با کرونا و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، از پنجم آبان همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه این طرح با محوریت حضور جوانان داوطلب تا نیمه آبان ماه جاری اجرایی شده است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ پیشگیری، جلب مشارکت مدنی، حمایت بهداشتی و درمانی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و توسعه آموزش‌های همگانی از جمله اهداف این طرح بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای اجرای این بیش از دو هزار و 97 نفر روز از جوانان داوطلب هلال احمر در قالب ۶۱ پایگاه ثابت و 65 تیم سیار به ارائه خدماتی پیرامون قطع زنجیره انتقال کرونا پرداختند.

رضایی اظهار کرد: همچنین در قالب اجرای طرح بیش از 15 هزار و 133 عدد ماسک بین افرادی که نسبت به استفاده از این کالای بهداشتی در محیط های عمومی کوتاهی می کنند، توزیع شده است.

وی از توزیع 169 لیتر مایع ضدعفونی در قالب اجرای طرح بین جامعه مخاطب خبر داد و گفت: راهنمایی به افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و توصیه و تأکید به حفظ فاصله اجتماعی از جمله فعالیت های تیم های فعال در طرح بوده است.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنویی در راستای اجرای طرح آمران سلامت 39 هزار و 993 نفر تحت پوشش خدمات طرح قرار گرفتند.

رضایی بیان کرد: طی اجرای این طرح 106 میلیون و 100 هزار ریال کمک مردمی برای مقابله با کرونا ویروس جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی از هیچ تلاشی دریغ نکنند، افزود: امر به رعایت نکات بهداشتی با حفظ احترام به شأن و منزلت انسانی به منظور کمک به سلامت جامعه از مهم‌ترین وظایف آمران سلامت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha