کد خبر: 40-درصد-از-شکایات-بهداشتی-ثبت-شده-مردم-در
۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۵
40 درصد از شکایات بهداشتی ثبت شده مردم در سامانه 190 مربوط به نانوایی‌ها است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مهندس علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون 57 هزار و 617 مورد بازدید از نانوایی ها انجام شده است که در این بازدید ها برای شش هزار و 606 نانوایی اخطار کتبی،2 هزار و 524 نانوایی معرفی به دادگاه و 523 واحد تعطیل شد.

وی تصریح کرد: در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی نیز ، عملکرد1535 نانوایی مورد نظارت قرار گرفت که از این تعداد،143 نانوایی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در مناطق تحت پوشش دانشگاه به مراجع قانونی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت برای 158  نانوایی اخطار کتبی صادر شد و 7 واحد نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند، خاطرنشان کرد: 40 درصد از شکایات ثبت شده مردم در یک سال اخیر در سامانه 190 مربوط به رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی دوران کرونا توسط نانوایی‌ها بوده و از این رو بازدید کارشناسان حوزه سلامت محیط و کار از نانوایی‌ها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در حال حاضر 20 هزار و 459 مکان عمومی و 58 هزار و 209 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه فعال هستند که به منظور حفظ سلامت جامعه به طور مستمر از این مراکز بازدید می‌شود و در ایام خاص برنامه‌های نظارتی با قوت بیشتری صورت می‌گیرد.

مهندس حسنی بیان کرد: مسئولان کلیه واحدهای صنفی، صاحبان فروشگاه‌ها، متولیان صنایع کوچک و بزرگ، مسئولان ادارات و سازمان‌ها و حتی مراکز ارائه خدمات بهداشت و درمان موظف هستند که اطلاعات خود را در سامانه ملی اصناف و صنایع به نشانی اینترنتی Salamat.gov.ir  ثبت نموده و پس از دریافت کد QR آن را در معرض دید همگان نصب کنند.

وی تأکید کرد: بررسی نصب کد QR در کلیه اماکن و مجموعه‌ها در دستور کار کارشناسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر ارگان‌های نظارتی به عنوان اولین و مهمترین میزان رعایت پروتوکول‌های بهداشتی قرار دارد و در صورت عدم فراهم کردن شرایط برای نظارت مردمی برخورد قانونی لازم با متخلفان انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha