کد خبر: 40-درصد-تست‌های-کرونا-منفی-کاذب-است
۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
40 درصد تست‌های کرونا منفی کاذب است

دکتر محمد سعید واثقی پزشک عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به بیشترین علائم مبتلایان به کرونا بیان کرد: بیمارانی که به مراجعه می کنند بیشترین علائم آنها تب، لرز، کوفتگی بدن و بی حالی است و همین علائم باعث می شود که متوجه شویم بیمار به کرونا مبتلا شده است.

وی در مورد این موضوع که چرا با وجود تست منفی کرونا بسیاری از افراد علائم کرونا دارند، افزود: برخی از علائم بیماران ماندگار است و همین موضوع باعث می شود که به ابتلای آنها به کروناویروس شک کنیم. زمانی که علائم بعضی از بیماران بعد از گذشت چند روز بهبود پیدا نمی کند می توان مطمئن شد که بیمار به کرونا مبتلا شده است.

این پزشک عمومی تصریح کرد: در شرایط فعلی بعضی از بیماران با وجود داشتن علائم کرونا، تست آنها منفی می شود؛ نباید فراموش کرد که برخی از تست ها منفی کاذب دارند.

دکتر واثقی با بیان اینکه حدود 40 درصد از تست های کرونا منفی کاذب است، گفت: به بیمارانی که علائم کرونا دارند توصیه می کنیم که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چراکه احتمال دارد با وجود منفی شدن تست مبتلا به کروناویروس باشند و بیماری را به دیگران هم منتقل کنند.

وی ادامه داد: اگر بیماری علائمی خفیفی داشته باشد توصیه می کنیم که حتما در منزل استراحت کند و برای بهبود بیماری مایعات زیادی مصرف کند. همچنین بیمار باید از داروهای تقویتی برای بهتر شدن وضعیت بیماری خود استفاده کند.

این پزشک عمومی عنوان کرد: اگر علائم بیمار بعد از استراحت در منزل بهبود پیدا نکرد به آنها توصیه می کنیم که مجدد به پزشک مراجعه داشته باشند.

دکتر واثقی گفت: از مردم درخواست دارم که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند چراکه شرایط خوب نیست. مردم باید از دورهمی ها و تجمعات دوری کنند، حتما ماسک بزنند و مرتب دستهای خود را شستشو دهند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha