کد خبر: 4-ماه-از-بلوکه-شدن-پول-بیماران-پروانه‌ا
۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
4 ماه از بلوکه شدن پول بیماران پروانه‌ای گذشت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمیدرضا هاشمی‌گلپایگانی مدیرعامل و مؤسس خانه ای‌بی در گفتگوی تلفنی با «سلام تهران» با اشاره به اختلاف حساب خانه ای‌بی با بنیاد بیماری‌های خاص و مشکل پانسمان بیماران پروانه‌ای، گفت: پانسمانی که در اختیار خانه ای‌بی و وزارت بهداشت است، نیاز بیماران تا پایان سال جاری را تأمین می‌کند. امیدواریم وزارتخانه‌های امور خارجه و بهداشت بتوانند با رایزنی‌های خود پانسمان مورد نیاز این بیماران در سال آینده را هم تأمین کنند.

وی با بیان اینکه خانه ای‌بی در سال ۹۴ فعالیت خود را بدون داشتن مجوز رسمی آغاز کرده‌ است، افزود: یک کارگروه بین بنیاد مستضعفین و بیماری‌های خاص تشکیل و حساب مشترک افتتاح شد. بنده هم به عنوان نماینده حقوقی حق امضا برای آن حساب داشتم، تا اینکه در سال ۹۶ خانه ‌ای‌بی مجوز رسمی دریافت کرد.

مدیرعامل خانه‌ ای‌بی با اشاره به افتتاح حساب جدید بعد از اخذ مجوز، گفت: از سال ۹۷ خانم فاطمه هاشمی رفسنجانی رئیس بنیاد بیماری‌های خاص، اجازه برداشت از حساب را ندادند.

حجت الاسلام هاشمی گلپایگانی با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ بیمار عضو این خانه هستند، افزود: حساب مشترک خانه‌ ای‌بی و بنیاد بیماری‌های خاص در سال ۹۷ یک و نیم میلیارد تومان موجودی داشت که این مبلغ تا امسال به ۵ و نیم میلیارد تومان رسیده است. ما از خانم هاشمی رفسنجانی درخواست کردیم که اگر اجازه برداشت به خانه ای‌بی نمی‌دهید، خودتان برای بیماران هزینه کنید.

خانم هاشمی رفسنجانی باید پاسخگو باشد که چرا موجودی حساب مشترک خانه ای‌بی و بنیاد بیماری‌های خاص ۴ ماه بلوکه شده است؟

وی با اشاره به نامه خود به فرماندار تهران در این خصوص، تصریح کرد: مردم با وجود مشکلات اقتصادی، همچنان کمک‌های مالی خود را به این مرکز واریز می‌کنند. بنیاد بیماری‌های خاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه و ردیف دولتی دارد، اما درباره عملکرد خود پاسخگو نیست.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha