کد خبر: 350-نوزاد-نارس-زیر-پوشش-بانک-شیر-دانشگاه-ع
۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مسئول بانک شیر بیمارستان ام البنین(س) اظهار کرد:  تا کنون 105 مادر اهدا کننده شیر با این بانک شیر همکاری کردند که در حال حاضر 20 نفر آنها فعالیت خود را ادامه  دادند و سایر مادران چون فرزندشان از یک سال عبور کرده و شیر مادر کمتر شده قادر به ادامه همکاری نبودند.

فاطمه شاعر مقدم با اشاره یه اینکه شیرهای اهدایی مادران به نوزادان نارس در بیمارستانهای ام البنین(س) ، امام رضا(ع)، قائم(عج) ، هاشمی نژاد، سینا ، رضوی و اکبر ارسال می شود تا برای مصرف نوزادان نارس و بیمار استفاده شود، عنوان کرد: مادران نوزادان نارس شیر کافی برای فرزند خود ندارند و اکثرا به دلیل استرس های بعد زایمان با مشکلاتی در زمینه شیردهی روبرو هستند از همین رو شیرهای اهدایی در واقع حکم مایه حیات را برای فرزندشان دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی نیز مادران می توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا کنند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، بیان کرد: دستگاه پاستوریزه سازی شیر های اهدایی همه نوع ویروس را از بین می برد و شیر پاکیزه در اختیار نوزادان نارس قرار می گیرد.

شاعر مقدم با اشاره به اینکه مشارکت مادرانی که شیر بیشتر از نیاز فرزند خود دارند در بانک شیر میتواند موجب دلخوشی و آرامش مادرانی شود که به هر دلیلی امکان شیردهی به فرزند خود را ندارند ، عنوان کرد: قبل از اینکه مادری در پروسه اهدای شیر قرار بگیرد از او چکاب رایگانی در خصوص بیماری های مختلف مثل اچ آی وی، هپاتیت بی وسی به عمل می آیدکه در شرایط کرونایی امروز این ازمایشات بدون نیاز به حضور مادر و در منزل از وی انجام می شود.

مسئول بانک شیر بیمارستان ام البنین(س) با بیان اینکه آموزش های لازم در خصوص شستشوی دست، دوشیدن شیر و شستشوی سینه به مادر از طریق شبکه مجازی ارائه می شود ، عنوان کرد: اولویت در اهدای شیر به نوزادان نارس کمتر یا بیشتر از  1500 گرم است .

وی تاکید کرد: مصرف شیر خشک برای نوزادان نارس باعث عفونت روده و مرگ ومیر نوزادان می شود از همین رو از مادران خیری که با اهدای شیر اضافی خود باعث نجات جان طفل دیگری هستند کمال قدردانی را داریم و از حضور پر رنگ آنها در این امر خداپسندانه استقبال می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha