کد خبر: 3-مرکز-تحقیقاتی-در-دانشکده-دندانپزشکی-م
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۱۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسین باقری ، خاطر نشان کرد: دانشکده دندانپزشکی مشهد 3 مرکز تحقیقاتی دندانپزشکی، مواد دندانی و بیماری‌های دهان، فک و صورت دارد و 112 عضو هیأت علمی دانشکده در این 3 مرکز هستند که بیشتر آنان در دندانپزشکی است.

وی افزود: سابقه مرکز دندانپزشکی که نخستین مرکز این دانشکده است به دهه 70 برمی‌گردد و مراکز مواد دندانی و بیماری‌های دهان، فک و صورت نیز در دهه 80 راه اندازی شد که این دو مرکز در دهه 90 از یکدیکر تفکیک و به صورت مستقل در حال حاضر فعالیت می کنند.

معاون پژوهشی دانشکده دندانپزشکی مشهد با بیان اینکه در سال‌های اخیر 10 ثبت اختراع در این دانشکده به ثبت رسیده است  که منجر به تولید محصول می‌شوند، خاطرنشان کرد: بخشی از طرح‌ها علوم پایه بوده که مستقیم وارد چرخه بالین نمی‌شود و بیشتر این طرح‌ها در حوزه‌های پیشگیری و تولید مواد دندانپزشکی بوده است و نتیجه آن منجر به تولید انبوه شده است.

دکتر باقری اضافه کرد: در حوزه تجهیزات دندانپزشکی رشد قابل توجهی داشتیم و حتی محصول ایرانی به دیگر کشورها صادر شده و واردات مشابه آن محصول نیز کمتر از قبل شده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا طرح‌های متعددی اجرا شده که یک نمونه شاخص آن ساخت دستگاه تهویه بالینی بود تا در زمان درمان خطری برای پزشک، بیمار و کادر درمان نباشد، تصریح کرد: در 14 ماه اخیر محدودیت‌های کرونایی در بحث تحقیقات بالینی ایجاد مشکل کرده، گرچه فعالیت‌های مجازی و وبیناری را در این ایام داشتیم، اما تا حد امکان فعالیت‌هایمان را حضوری داشتیم، به‌گونه‌ای که آسیبی به افراد حاضر در این برنامه‌ها نرسد.

معاون پژوهشی دانشکده دندانپزشکی مشهد تأکید کرد: برای سال 1400 برنامه اصلی‌مان توسعه فناوری‌ها در راستای تجاری‌سازی طرح‌ها و برنامه‌ها بوده و در کنار آن افزایش لاین‌های تحقیقاتی را در راستای بهره‌وری و اثرپذیری بیشتر خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha