کد خبر: 240نیروی-جدید-به-کمک-کادر-درمان-کرونایی‌
۳۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر امیررضا صالح‌مقدم اظهار کرد: طبق مصوبه اخیر کمیته مراقبت و درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد،بیمارستان قائم(ع) بخش‌های اورژانس و بستری را تا ظرفیت ۱۵۰ تخت و بخش ICU را تا ظرفیت ۳۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده است و پرسنل به‌کارگیری شده این مرکز درمانی در بیمارستان امام رضا(ع) طی ۷۲ ساعت آینده به محل کار خود باز  می‌گردند.

وی افزود: قرار است ۲۴۰ پرستار، کمک پرستار و نیروی خدمه شرکتی در قالب قرار داد ۸۹ روزه جذب و به کمک کادر درمان کرونایی‌ها بیایند که از این تعداد ۵۰ درصد به‌کارگیری شدند و مابقی تا پایان هفته جاری به‌کارگیری می‌شوند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه از ظرفیت پرسنل و بخش‌های بیمارستان‌های غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای در ایام موج دوم بحران کرونا بنا به میزان نیاز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در موج اول بحران کرونا شاهد همکاری بسیار خوب مراکز درمانی غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای بودیم و جمع قابل توجهی از کسانی که با ما همکاری داشتند پرستاران و کمک‌پرستاران این بیمارستان‌ها بودند.

دکتر صالح‌مقدم اضافه کرد: در موج دوم این بحران درخواست خود را در دو حوزه تخصیص بخش‌های درمانی و نیروی انسانی داده‌ایم و به طور قطع در صورت نیاز همچون موج نخست بحران کرونا همکاری شایسته مراکز درمانی غیردانشگاهی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: طرح خدمات در منزل پرستاران با همکاری بخش خصوصی ساماندهی و فعال شده و در قالب این طرح ۷۰ پرستار از بیماران نیازمند به مراقبت در منزل که نیاز به بستری نداشتند با تعرفه دولتی مراقبت می کنند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعال شدن نقاهتگاه‌های بالینی خبر داد و گفت: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان بسیج جامعه پزشکی نقاهتگاه‌های بالینی فعال می‌شود و در حال حاضر یک نقاهتگاه با ظرفیت ۲۰۰ تخت فعال شده و بیش از ۵۰ نیروی خدماتی و کادر درمان در این نقاهتگاه مستقر شده‌اند که از این میزان ۲۰ نفر از آنان پرستار هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha