طرح تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران گامی به سوی کیفیت

رئیس کمیته اجرایی دبیرخانه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران با بیان اینکه امسال برای نخستین بار طرح جایزه تعالی سازمانی در صنعت کاشی و سرامیک کشور اجرا می‌شود، گفت: این طرح گامی به سوی کیفیت‌بخشی در این صنعت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) خراسان جنوبی، نسرین احمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران، اظهار داشت: امسال اولین سال است که در صنعت کاشی و سرامیک ایران جایزه تعالی کاشی و سرامیک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات اولیه طرح جایزه تعالی انجام شده و وارد فاز اجرایی شده است، افزود: از یکسال گذشته تاکنون جلسات متعددی با حضور بزرگان این صنعت در راستای هرچه بهتر برگزار شدن طرح تعالی انجام شده و با بررسی‌های انجام شده از مدل اروپایی 2020(EFQM)استفاده و تدوین شده است.

احمدی ادامه داد: علی رغم نخستین سال اجرای این طرح که شاید برای خیلی‌ها ناشناخته بود، اما تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده و شرکت های زیادی قرار داد بستند تا در این طرح حضور داشته باشند.

احمدی با اشاره به فرایند جایزه طرح تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران افزود: فرایند بدین صورت است که با شرکت هایی که اعلام آمادگی کردند، قرار داد منعقد می‌شود و در قالب این قرار داد باید تعهد به تعالی شامل تعهد به تقدیرنامه که از یک تا ۵ ستاره و تندیس‌ها در سه سطح الماس ۱.۲.۳ را مدنظر داشته باشند و بسته به آن سطحی که تعیین می‌کنند، ارزیاب اعزام می‌شود و همچنین در این مرحله خود ارزیابی هم انجام می‌شود.

رئیس کمیته اجرایی دبیرخانه تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران ادامه داد: مرحله دوم بدین صورت است که شرکت‌ها بعد از ثبت‌نام آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و طبق آن خود ارزیابی انجام می‌دهند و طبق آن معیارهایی که وجود دارد اظهارنامه‌های سامانه را تکمیل می‌کنند و سپس ارزیاب و مجموعه‌ها، طبق اظهارنامه‌ها، ارزیابی را انجام و نتیجه را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و همچنین بعد از ارسال گزارشات ارزیاب‌ها، یک تیم داوری که متشکل از اعضای کمیته علمی است ارزیابی‌ها را نمره می‌دهند و نتیجه را به دبیرخانه ارسال می‌کنند.

احمدی تاکید کرد: اطلاعاتی که شرکت‌ها بر روی سامانه ثبت می‌کنند، در اختیار شورای سیاست‌گذاری و اعضا قرار نمی‌گیرد و تنها تیم داوری می‌توانند اطلاعات را بررسی کنند و امتیازها به دبیرخانه اعلام می‌شود.

وی از برگزاری اختتامیه طرح تعالی صنعت کاشی و سرامیک ایران در ۴ اسفندماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بعد از اعلام نتایج هر شرکتی می‌داند چه سطحی از جایزه را بدست آورده است و نکته مهم تر اینکه بعد از اعلام نتایج کار ما با شرکت ها تمام نمی‌شود، بلکه تازه کار دبیرخانه شروع می‌شود چرا که نتایج ارزیاب‌ها به شرکت‌ها ارسال می‌شود تا بتوانند نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنند و به سمت بهبود بروند و به معیارها برسند.

احمدی با بیان اینکه از ۲۰ آبان ماه تیم‌های ارزیابی در مجموعه‌ها حضور پیدا خواهند کرد، گفت: تعداد ارزیاب‌ها از یک تا چهار نفر هستند و بسته به سطح و تعداد نفرات پرسنل شرکت‌ها دارد و تاکنون از سراسر کشور برای حضور در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح تعالی صنعت کاشی و سرامیک نگاهی بلند و مدت‌دار است، گفت: نگاه ما براین است تا با توجه به مشکلاتی که سر راه صنعت کاشی و سرامیک وجود دارد برطرف شود، چرا که این مدل آمده تا کمک کارخانه جات برای ارتقای بهره وری باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم طرح تعالی صنعت کاشی و سرامیک هرسال اجرا شود و با توجه به اینکه صنعت کاشی و سرامیک بخش خصوصی جامعه است باید بتوانیم به آن نقطه تعالی این صنعت برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha