آغاز طرح وارنیش فلوراید تراپی در مدارس استان کرمان

طرح وارنیش فلورایدتراپی مقطع ابتدایی و پایه هفتم به صورت همزمان در مدارس سراسر استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ مراسم افتتاحیه اجرای طرح وارنیش فلورایدتراپی استان کرمان در دبستان دخترانه شاهد شهر کرمان و با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم افتتاحیه این طرح گفت: انجام وارنیش در بحث سلامت و بهداشت دهان و دندان موثر است.

رضا رضایی افزود: نزدیک به ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند و ضروری است برای سلامتی آنان گام بر داریم.

وی اضافه کرد: مهمترین شاخص توسعه پایدار نیروی انسانی است و دانش آموزان در توسعه پایدار بسیار ارزشمند هستند و برای سلامت آنان بسیار تلاش کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز مراقبت دهان و دندان را بسیار مهم دانست و گفت: متاسفانه میزان پوسیدگی دندان بسیار زیاد است و بسیاری از بیماری های که افراد در بزرگسالی مبتلا می شوند با بیماری های دهان و دندان در دوران کودکی ارتباط دارد.

دکتر "مهدی احمدی نژاد" افزود: برای اینکه جامعه سالم داشته باشیم باید به بحث سلامت دانش‌ آموزان و آینده سازان کشور توجه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت‌ های بهداشتی به ویژه مراقبت‌های بهداشتی دهان و دندان در مراکز بهداشتی انجام می‌ شوند و دانش آموزان در بحث وارنیش فلوراید هر شش ماه یکبار می‌ توانند به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به دانش‌آموزان توصیه کرد: برای داشتن دندان سالم نیاز است در کنار مسواک زدن و نخ دندان، وارنیش فلوراید را انجام داد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان نیز با بیان اینکه در حوزه بهداشت برای گروه های سنی مختلف مراقبت های گوناگونی انجام می شود، گفت: یکی از مراقبت های کودکان و نوجوانان سلامت دهان و دندان و یکی از آیتم های آن وارنیش فلوراید است.

دکتر سعداله رضازاده افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، دانش آموزانی که وارد دوره متوسط اول می شوند، هر دانش آموز دارای دو دندان پوسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در ۵۰ سال اخیر انجام وارنیش فلوراید ایمن ترین، موثر ترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از بیماری های دندان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان تاکید کرد: وارنیش فلوراید یک طرح ایمن است؛ چون هیچ عارضه‌ای برای دانش آموزان ایجاد نمی‌ کند، آسان است چون در هر جایی که نیازبه انجام باشد توسط مراقب سلامت، بهورز و در همه مراکز و پایگاه های سلامت و مراقبت انجام می‌شود و موثر است، چون باعث استحکام مینای دندان و ترمیم برخی از پوسیدگی های دندان می شود.

شایان ذکر است؛ بر این اساس ۱۵۰ هزار دانش آموز در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشمول اجرای طرح وارنیش فلوراید می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha