مکمل ویتامین D چگونه به سلامت بدن کمک می‌کند؟

طبق یک مطالعه جدید، مصرف ۳۳۲۰ واحد مکمل ویتامین D در روز با کاهش فشار خون، کلسترول کل، هموگلوبین A۱C و انسولین و گلوکز خون ناشتا مرتبط است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)این یافته حاصل بررسی ۹۹ کارآزمایی تصادفی شده و کنترل شده از سراسر جهان است که مزایای ویتامین D برای سلامت قلب و عروق را بررسی می‌کند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که مصرف متوسط ۳۳۲۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز، یا حدود ۸۳ میکروگرم، با چندین فایده قابل توجه متابولیک قلبی مرتبط است.

این مزایا شامل کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک، کلسترول کل، هموگلوبین A۱C- نشانگر دیابت نوع ۲- و گلوکز و انسولین خون ناشتا بود.

محققان از چین و ایالات متحده جزئیات ۹۹ کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده را بررسی کردند.

محققان دریافتند مکمل ویتامین D بیشترین فایده را برای افراد غیرغربی، افرادی با سطوح پایین‌تر ویتامین D در گردش خون، افراد با BMI زیر ۳۰ و افراد ۵۰ ساله و بالاتر دارد.

به گفته محققان: «افراد غیرغربی سطح ویتامین D در گردش نسبتاً پایین‌تری دارند و بنابراین احتمال بیشتری برای بهره‌مندی از مکمل‌های ویتامین D دارند. همین امر در مورد افرادی که BMI آنها کمتر از ۳۰ است هم صادق است.»

آنها افزودند: «به طور مشابه، میزان ویتامین D خون با افزایش سن کاهش می‌یابد، که ممکن است تأثیر قابل توجه بهبود متابولیک قلبی مشاهده شده با مکمل ویتامین D در افراد ۵۰ ساله و بالاتر را توضیح دهد.»

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha