استانداردها، تضمین‌ کننده امنیت و کیفیت در زندگی مردم است

فرماندار سیرجان ضمن قدردانی از تلاش‌ های مستمر این اداره، بر اهمیت اجرای استانداردها و نقشی که این موضوع در زندگی شهروندان ایفا می‌ کند، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ به مناسبت گرامیداشت روز ملی استاندارد، علی یعقوبی پور، فرماندار سیرجان، با رئیس و کارکنان اداره استاندارد این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش‌ های مستمر این اداره، بر اهمیت اجرای استانداردها و نقشی که این موضوع در زندگی شهروندان ایفا می‌ کند، تأکید کرد.

فرماندار سیرجان با اشاره به چالش‌ هایی که در مسیر پیگیری و اجرای استانداردها وجود دارد، گفت: با توجه به عدم جدیت در مسیر پیگیری استانداردها در گذشته، طبیعتاً مقاومت‌ هایی وجود دارد و تنها زمانی که حادثه‌ ای رخ دهد، اهمیت واقعی استانداردها نمایان می‌ شود.

فرماندار سیرجان به عنوان مثال به زلزله بم اشاره و بیان کرد: رعایت شاخص‌ های استاندارد در ساخت‌ و سازها، جان انسان‌ هایی را نجات داد، که در احداث ساختمان‌ ها این موارد را رعایت کرده بودند. این حادثه نشان داد که اهمیت استانداردها پس از وقوع حادثه نمایان می‌ شود، اما متأسفانه در بسیاری از موارد دیگر فایده‌ ای نداشت.

یعقوبی پور، همچنین پیشنهاد داد: در جلسات شورای اداری، زمانی را برای ارائه مسائل و ضرورت‌ های استاندارد اختصاص داده شود، تا مدیران شهرستان از قوانین و ضوابط استاندارد آگاه شوند و همچنین این مسائل در کمیسیون‌ های مختلف از جمله کارگروه‌ های سوخت، کارگری و یا شورای آموزش و پرورش آموزش و پرورش به‌طور تخصصی پیگیری شود.

وی بر ضرورت حضور نمایندگان اداره استاندارد در جلسات هماهنگی برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و کارگروه‌های مرتبط تأکید و خاطرنشان کرد: رعایت استانداردها در حوزه‌ های مختلف، از سلامت گرفته تا آموزش و ارزاق روزانه، امری حیاتی است و نمی‌ توان از جان انسان‌ ها چشم‌ پوشی کرد.

فرماندار سیرجان در بخش دیگری از سخنان خود، به مشکلات کارکنان واحدهای دولتی اشاره و بیان کرد: یکی از گلایه‌ های کارکنان، عدم توازن بین حجم کار و حقوق دریافتی است. اما باید پذیرفت که ما مسئولیتی بر عهده داریم و تعهد سازمانی اهمیت بیشتری نسبت به مسائل مالی دارد. آنچه که تاکنون منجر به ادامه خدمت شده است، اهمیت تعلق سازمانی است، نه صرفاً انگیزه‌ های مالی.

یعقوبی پور با اشاره به مدیریت جدید اداره استاندارد، از پیشرفت‌ های این اداره تقدیر و اظهار کرد: اداره استاندارد سیرجان با چشم‌ اندازی روشن در حال پیشرفت است و با توجه به صنعتی بودن شهرستان سیرجان و نیاز به ارائه خدمات روزانه به بیش از ۵۰۰ هزار نفر، این اداره نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات ایفا می‌ کند.

وی در پایان تأکید کرد: فرمانداری هرگونه همکاری و همراهی لازم را با اداره استاندارد خواهد داشت و در کنار این اداره برای تحقق اهداف استانداردها تلاش خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha