تدوین سند اکوسیستم علم و فناوری استان زنجان تا پایان سال جاری 

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، گفت: تدوین سند جامع اکوسیستم علم و فناوری استان زنجان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، عباسعلی زمانی پیش از ظهر روز چهارشنبه(۱۸ مهرماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان به یک رسالت بزرگی می پردازد و آن مسئولیت اکوسیستم علم و فناوری استان است، اظهار کرد: در حال تعامل با اعضای مختلف اکوسیستم علم و فناوری استان است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان ۱۷ شرکت مرکزرشد، پارک علم و فناوری،خانه خلاق و مراکز نوآوری داریم ، افزود: بایستی یا سیاست های در حال انجام همگرا حرکت کرده تا بتوانیم کارآمد تر در خدمت جوانان باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان، با بیان اینکه مجموعه رویداد هایی را در حال تدوین و اجرا هستیم، بیان کرد: در حال حاضر تدوین سند جامع اکوسیستم علم و فناوری استان زنجان در حال انجام است تا با این سند به هریک از اجزای اکوسیستم ماموریت ویژه ای دهیم و بزودی قبل از پایان سال جاری این سند آماده می‌شود.

زمانی با اشاره به اینکه بایستی فرهنگ نوآوری و فناوری را در سطح استان پررنگ کنیم ، گفت: در این راستا مجموعه رویدادهایی را در نظر می گیریم که بیشترین همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، دانشگاه زنجان، علوم پایه، پیام نور و دانشگاه علوم پزشکی داریم و در رویداهای مختلف تلاش می شود از تمام اجزا استفاده شود.

وی با بیان اینکه زنجیره های ارزش مهم ترین نکته ای است که هر اکوسیستم باید توجه و نظارت کافی داشته باشد، اظهار کرد: زنجیره زیتون و نساجی دو زنجیره اصلی از سوی وزارت کشور به عنوان ماموریت اصلی سپرده شده است که بیش تر باید به آن پرداخته شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان خاطر نشان کرد: در خصوص زنجیره نساجی رویداد کامپوتکس در سال گذشته برگزار و سال جاری نیز انجام خواهد شد.

زمانی با بیان اینکه در خصوص زنجیره زیتون چندین رویداد در سال جاری خواهیم داشت، بیان کرد: رویداد امسال با عنوان طراحی محصول جدید با این نگاه که از مواد غذایی کشاورزی استفاده و محصولات جدیدی در حوزه صنایع غذایی طراحی و معرفی شود.

وی با بیان اینکه در خصوص شرکت های دانش بنیان کشاورزی استان زنجان جایگاه خوبی نداریم، افزود: در این راستا باید تلاش کرده و رویداد های ویژه ای طراحی شود تا در این حوزه رتبه های خوبی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha