آرژانتین - برزیل / سوپرکلاسیکوی بزرگ در شرق قاره‌ کهن برای تعیین قهرمان فوتسال دنیا

فینال جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان عصر امروز میان تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان که بیشتر از سه‌هفته از برگزاری آن می‌گذرد امروز _یکشنبه پانزدهم مهر_ با انجام دو بازی مهم به پایان می‌رسد. در جدی‌ترین و بزرگ‌ترین بازی جام شماره ۱۰ فوتسال جهان، تیم‌های ملی آرژانتین و برزیل از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن شهر تاشکند برای تعیین قهرمان جهان در بازی پایانی با یکدیگر دیدار خواهند کرد، همچنین از ساعت ۱۶:۰۰ نیز تیم‌های ملی فوتسال فرانسه و اوکراین بازی رده‌بندی را برای مشخص کردن تیم‌های سوم و چهارم در برابر یکدیگر به‌انجام خواهند رساند.

تیم‌ملی فوتسال آرژانتین که در دوره قبل این مسابقات عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرده بود، در دور گروهی با برتری برابر اوکراین، افغانستان و آنگولا صدرنشین شد و در مرحله یک‌هشتم نهایی از سد کرواسی عبور کرد.

آرژانتینی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی هم توانستند با برتری شش بر یک در برابر قزاقستان به جمع چهار تیم پایانی برسند تا با غلبه‌بر فرانسه فینالیست شوند. برزیل نیز پس از صعود از گروه B، تیم‌های کاستاریکا، مراکش و اوکراین را در مراحل حذفی پشت سر گذاشت تا دوباره به فینال جام جهانی برسد.

برزیل در مرحله گروهی از سد تیم‌های ملی فوتسال تایلند، کرواسی و کوبا عبور کرد و در مجموع ۲۷ گل به‌ثمر رساند و تنها دو گل دریافت کرد. این تیم سپس در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد کاستاریکا را شکست دهد. همچنین در مرحله یک‌چهارم نهایی از سد مراکش گذشت و در دیدار نیمه‌نهایی هم اوکراین را از پیش رو برداشت. آرژانتین نیز در مرحله گروهی تیم‌های اوکراین، افغانستان و آنگولا را شکست داد و با ۱۸ گل زده پس از برزیل و ایران، سومین تیم گلزن این مسابقات در دور گروهی بود.

آرژانتین که در ۹ دوره جام‌جهانی حضور داشته و در جام‌جهانی ⁧۲۰۱۶⁩ موفق به کسب عنوان قهرمانی در دنیا شده است، فرصت دارد با برتری مقابل حریف کلاسیک خود جام دهم را هم به خانه ببرد تا پس از یک‌دوره ناکامی بار دیگر ردای قهرمانی بپوشد.

برزیلی‌ها نیز سلطان فوتسال جهان هستند که از ۹ دوره حضور در جام‌جهانی تاکنون در هفت فینال حضور داشته‌اند و پنج جام قهرمانی را به خانه برده‌اند و فرصت دارند برای جام شماره ششم جشن بگیرند. دو تیم‌ملی فوتسال آرژانتین و برزیل تاکنون پنج‌بار در جام‌جهانی رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند که چهار برد برای برزیل و یک تساوی به ثبت رسیده است.

در بازی رده‌بندی هم تیم‌ملی فوتسال فرانسه نخستین حضورش در جام‌جهانی را تجربه می‌کند و عملکردی خیره‌کننده از خود به نمایش گذاشته و توانسته است به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کند. این تیم در دیدار نیمه‌نهایی با نتیجه میلی‌متری سه بر دو و با گل دقایق پایانی از روی نقطه پنالتی مغلوب آرژانتین شد و از راهیابی به دیدار نهایی بازماند.

فرانسوی‌ها در مرحله گروهی، ونزوئلا و گواتمالا را شکست دادند و برابر ایران مغلوب شدند. این تیم در دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد با نتیجه ۵ بر ۲ تایلند را از پیش رو بردارد و در مرحله یک‌چهارم نهایی هم با نتیجه دو بر یک پاراگوئه را مغلوب کرد.

اوکراین هم در مرحله گروهی توانسته بود افغانستان و آنگولا را شکست دهد و برابر آرژانتین شکست خورده بود. آن‌ها در مرحله یک‌هشتم نهایی هلند و در مرحله یک‌چهارم نهایی ونزوئلا را از پیش‌روی برداشتند، اما در نیمه‌نهایی مغلوب تیم مدعی و قدرتمند برزیل شدند و به بازی رده‌بندی رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha