کد خبر: 221832
۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
۱ فوتی و ۱۲ مصدوم در آتش سوزی وسیع شهرک صنعتی خضرا کرمان

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، از مهار آتش‌ سوزی وسیع در یک مجتمع تولید لوازم پلاستیکی در شهرک صنعتی شماره دو «خضرا» کرمان و نجات جان 12 نفر از کارگران این مجتمع، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ ابراهیم بابایی، زمان اطلاع این آتش‌ سوزی را ساعت ۹:۰۷ دقیقه صبح امروز، ۱۵ مهرماه اعلام و بیان کرد: به‌ دلیل وسعت زیاد آتش‌ سوزی، ۱۳ خودروی آتش‌ نشانی از ایستگاه‌ های شهر کرمان، ایستگاه «مجتمع لاستیک بارز»، «مس باهنر»، شهر «باغین» و «فرودگاه کرمان»، به محل اعزام و وارد عملیات شدند، که از این تعداد، پنج خودرو متعلق به ایستگاه‌ های آتش‌نشانی شهر کرمان بود.

وی، از حضور یگان ویژه اطفای حریق و نیروهای اورژانس در محل حادثه خبرداد و تصریح کرد: اولویت اول عملیات اطفای حریق، نجات جان کارکنان گرفتار شده در آتش بود، که خوشبختانه در این عملیات با تلاش تیم امداد و نجات آتش‌ نشانی، ۱۲ نفر از کارگران این کارخانه تولیدی که دچار دودزدگی بر اثر استشناق دود و سوختگی ناشی از آتش‌ سوزی شده بودند، نجات یافتند و به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

۱ فوتی و ۱۲ مصدوم در آتش سوزی وسیع شهرک صنعتی خضرا کرمان

بابایی، تأکید کرد: با اقدام به‌ موقع آتش‌نشانان، افراد گرفتار در این آتش‌ سوزی نجات یافتند و سوختگی آنها چندان جدی و خطرناک نیست.

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، به اطفای کامل این حریق نیز اشاره و تصریح کرد: تیم آتش‌ نشانی هنوز در حال جستجوی افراد حادثه‌ دیده و لکه‌ گیری آتش کارخانه ظروف یکبار مصرف است.

۱ فوتی و ۱۲ مصدوم در آتش سوزی وسیع شهرک صنعتی خضرا کرمان

بابایی اطهار داشت: سازه این مجتمع به صورت ورق فلزی و سوله بوده در اثر احتراق، ۵۰ درصد این سازه فرو ریخت؛ که با وجود آوار، با تلاش آتش‌نشانان و انجام اصول عملیاتی، اطفای حریق انجام شد و افراد گرفتار نجات یافتند.

وی، با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است و هیچ انفجاری رخ نداده است، خاطرنشان ساخت: به‌ دلیل حجم وسیع آتش، این حادثه بزرگترین آتش‌ سوزی گزارش‌ شده از ابتدای امسال تاکنون بوده که با تلاش آتش‌ نشانان با موفقیت مهار شد.

۱ فوتی و ۱۲ مصدوم در آتش سوزی وسیع شهرک صنعتی خضرا کرمان

دکتر صابری رئیس اورژانس کرمان نیز گفت: تا زمان تنظیم گزارش(ساعت ۱۱:۲۵) امروز یکشنبه(۱۵ مهر ماه) از تعداد ۱۲ مصدوم انتقالی به سوانح سوختگی مرکز آموزشی درمانی شفا، تعداد ۲ نفر بعد از دریافت خدمات درمانی تکمیلی، ترخیص شدند.

وی افزود: سایر مصدومان حادثه شامل ۲ مصدوم با سوختگی ۱۰۰ درصد، ۵ مصدوم با سوختگی ۵۵ تا ۶۰ درصد و ۳ مصدوم با سوختگی حدود ۵ درصد(که احتمالا تا ساعات آینده ترخیص خواهند شد) در حال دریافت خدمات تخصصی پزشکی می باشند.

رئیس اورژانس کرمان خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت تعدادی از مصدومان نگران کننده گزارش شده است و تلاش کادر تخصصی پزشکی و پرستاری در بیمارستان شفا جهت درمان مصدومان ادامه دارد.

۱ فوتی و ۱۲ مصدوم در آتش سوزی وسیع شهرک صنعتی خضرا کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha