جشنواره ملی روستا و عشایر در فهرج برگزار می شود

رئیس میراث فرهنگی فهرج گفت: همزمان با ۱۵ مهر، روز ملی روستا و عشایر، جشنواره‌ ای با همین عنوان در روستای سکهور بخش نگین کویر، شهرستان فَرج برگزار می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ حمید وحیدزاده گفت: همزمان با ۱۵ مهر، روز ملی روستا و عشایر، جشنواره‌ ای با همین عنوان در روستای سکهور بخش نگین کویر، شهرستان فَرج برگزار می‌ شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی روستایی و عشایری، اجرای بازی‌ های بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و اجرای برنامه‌ های مفرح فرهنگی و هنری از برنامه‌ های این جشنواره است.

رییس میراث‌فرهنگی فهرج در ادامه بیان کرد: شعار این جشنواره حفاظت از جنگل‌ های نِبکا فهرج به عنوان اثر ثبت ملی و داشته‌ های محیط زیستی بوده و حراست از مناظر طبیعی ثبت ملی شهرستان، از اهداف تعریف شده جشنواره روز ملی روستا و عشایر است.

وحیدزاده در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره‌ کل امور روستایی استانداری، امور عشایری استان، فرمانداری، بخشداری، اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌ های اجرایی و انتظامی شهرستان فهرج برگزار می شود؛ تا در کنار تحقق فرهنگ‌ سازی حفاظت از آثار طبیعی و محیط زیست نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha