۲ نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان رهاورد تکواندوکاران نوجوان فارس

امیر محمد اشرافی و مهدی رزمیان از استان فارس در رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان به ۲ نشان طلا دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ، چهاردهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاری است، جمعه ۱۳ مهر با برگزاری مبارزات اوزان ۴۴- و ۴۹- کیلوگرم دختران و ۴۸- کیلوگرم پسران پیگیری شد که مهدی رزمیان موفق به کسب مدال طلا شد.
مهدی رزمیان در وزن ۴۸- کیلوگرم دور نخست «سوراچات» از تایلند را ۲ بر یک شکست داد و سپس «فهد ظهران» از اردن را در دو راند متوالی از پیش رو برداشت.
او در مبارزه سوم برابر «رافائل کریستوس» از آلمان با نتیجه مشابه صاحب برتری شد و در ادامه ۲ بر یک در پیکار با «عبدالله المشرف» نماینده عربستان پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
رزمیان در این مرحله «تمیرژان تاسکین» نماینده قزاقستان را در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مبارزه نهایی شد.
نماینده کشورمان در دیدار پایانی به مصاف «خایرو تریگاس» از اسپانیا رفت و در دو راند متوالی با نتایج ۶ بر یک و ۱۲ بر ۲ صاحب برتری شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.
او پارسال در مسابقات قهرمانی آسیای لبنان نشان نقره گرفته بود.
پیش از این نیز، امیر محمد اشرافی دیگر تکواندوکار فارس در وزن ۷۸+ کیلوگرم در مبارزه نهایی برابر «آیدن استلی» از استرالیا به میدان رفت و با برتری در این مبارزه در دو راند متوالی با نتایج ۱۱ بر ۲ و ۱۵ بر صفر، با اقتدار تمام روی سکوی قهرمانی ایستاد. اشرافی در ۶ مبارزه خود دو حریف را با ضربه فنی (ناک اوت) شکست داد، ۹۳ امتیاز کسب کرد و تنها ۱۰ امتیاز به رقبا واگذار کرد.
او دور نخست «رونان سینکلر» از کانادا را با ضربه فنی (ناک اوت) پشت سر گذاشت و سپس در دو راند متوالی ۱۲ بر صفر «توفا» از کوزوو را از پیش رو برداشت.
این ورزشکار استان فارسی در ادامه دو بر صفر «ممدووا» از آذربایجان را شکست داد با پیروزی ۲ بر صفر مقابل «رائول بارسینا» از مکزیک به نیمه نهایی راه یافت. اشرافی در این مرحله «دی متئو» از ایتالیا را نیز با ضربه فنی (ناک اوت) از پیش رو برداشت و به فینال صعود کرد.
امیرمحمد اشرافی در دیدار پایانی موفق به کسب نشان طلا مسابقات تکواندو قهرمانی جهان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha