اجرای ۳۳۰ ساعت آموزش های تخصصی برای کشاورزان شیرازی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از اجرای هفتمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی در این شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: در طول برگزاری این کاروان یک روزه بیش از ۳۳۰ ساعت آموزش های تخصصی برای بهره برداران به اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، محمد میرزایی در خصوص برگزاری کاروان ترویج الگوی کشت ملی در این شهرستان تصریح کرد: این کاروان ترویجی ۹ مهر ماه در پهنه‌های تولیدی چهار مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار و ۱۱۰ نفر از بهره برداران از یافته های علمی و تحقیقاتی نوین بهرهمند شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: به منظور برگزاری هفتمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی، شرکت تعاونی روستایی سعدی، اتحادیه تعاونی زنبورداران و صندوق خرد زنان روستایی تربر جعفری داریون با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز همکاری داشته اند.

وی با اذعان به اینکه افزایش بهره وری و میزان تولید محصولات شتوی از مهم ترین اهداف برگزاری کاروان ترویجی بوده است، ابراز کرد: ضد عفونی بذور خود مصرفی، آماده سازی زمین و تهیه بستر، تبیین الگوی کشت و تشریح زنجیره های ارزش تولید زنبور عسل از محورهای اصلی این کاروان ترویجی بوده است.

میرزایی با بیان اینکه برنامه های هفتمین کاروان ترویجی در قالب کارگاه های آموزشی بوده است، افزود: امیدواریم با این اقدامات ترویجی موضوع الگوی کشت محصولات کشاورزی ترویج یافته و در بین جامعه تولید کنندگان بخش کشاورزی نهادینه شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه ترویج و آموزش در بخش کشاورزی نوعی آموزش غیر رسمی به روستائیان و علاقه‌مندان به کشاورزی برای آشنائی و استفاده از فناوری‌های نو است، بیان کرد: این نوع از آموش ها با هدف افزایش تولید، بهره‌وری، درآمد و ارتقای سطح زندگی تولیدکنندگان است.

به گفته وی؛ ترویج کشاورزی یاری هدفدار در تصمیم‌گیری و شکل‌گیری نظرات است و به متولیان بخش کشاورزی در رسیدن به اهداف توسعه روستائی و کشاورزی کمک می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha