کد خبر: 221116
۲۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸
نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور برگزار شد

نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور امروز در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)نخستین نشست خبری «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور با رسانه‌های داخلی و خارجی ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد..

بیش از ۳۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این نشست خبری را پوشش دادند.

«مسعود پزشکیان» رئیس دولت چهاردهم امروز(دوشنبه) در نخستین نشست خبری خود که با حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از رسانه‌های داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: سوال می شد که چرا جلسه نمی گذارید. من می گفتم بگذارید یکسری کارها را انجام دهیم، بعد جلسه می گذاریم.

وی افزود: روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، هفته وحدت با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد. باور و اعتقاد بنده این است همه کسانی که در کشور زندگی می کنند بر اساس توانمندی حق دارند و باید در جایگاهی قرار بگیرند که حق شان است، مستقل از قومیت و نژادی که دارند.

رئیس جمهور اظهار کرد: رسول خدا که به مدینه آمد دعواها و اختلافات بین قبایل خیلی بود.

در دولت مسائل قابل نقدی وجود دارد اما تلاش کردیم که با وفاق جلو بیاییم

پزشکیان گفت: حضرت علی فرمودند: انسان‌ها از زمان آدم تا کنون، مانند دندان‌های یک شانه هستند. هیچ عربی بر عجمی، هیچ سیاهی بر سفیدی برتری ندارد، مگر به خاطر تقوا. تقوا در ادبیات اعتقادی و در نگاه منِ مدیر یعنی حرکت بدون خطا، این حرکت بدون خطا در اقتصاد، پزشکی، مدیریت هر کدام معنای متفاوتی دارد.

وی افزود: مومن و مسلمان حرف محکم و مستند می‌زند که به سادگی تغییر نکند؛ این کلیت کار ماست و مبنای خود را بر وحدت و انسجام قرار داده‌ایم. الان هم اگر مسائلی هست که می‌شود نقد کرد، اما تمام تلاش خود را کرده ایم که با وفاق جلو بیاییم. با این نگاه نیامدیم که یک جناح و یک دسته بیاید، دنبال افرادی رفتیم که تجربه و سابقه داشته باشند و اثرگذاری داشته باشند.

رئیس ‌جمهور گفت: باید از مجلس قدردانی کنیم که همکاری کرد، رهبر معظم انقلاب هم بسیار کمک کردند و نتیجه این شد که دولتی داریم بر اساس این چهارچوب. با همین نگاه ادامه خواهیم داد، تلاش می‌کنیم این نگاه را نهادینه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha