صلح و سازش ۵۰ درصد پرونده های وارده به دادگاه ویژه روحانیت

معاون قضائی دادستان کل ویژه روحانیت کشور خاطرنشان ساخت: یکی از مزیت های ایجاد دادسرای ویژه روحانیون این است؛ که تخلفات ثبت کیفری نمی شود و قریب به ۵۰ درصد پرونده های وارده به دادگاه ویژه روحانیت با صلح وسازش مختومه شده اند.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از دادگستری استان کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبائی در آیین تکریم و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان کرمان و هرمزگان که در سالن شهید نوروز زاده دادگستری استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از نفوذ و صیانت از روحانیون در سال های ابتدایی انقلاب دادسرای ویژه روحانیت تاسیس شد .

وی گفت: دادگاه ویژه روحانیت وظیفه ارشادی دارد و در این مرجع قضایی ابتدا از افراد ابتدا دعوت می کنیم و ارشاد لازم صورت می پذیرد.

معاون قضائی دادستان کل ویژه روحانیت کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت امام راحل(ره) پرداخت و بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) در نجف اشرف در درس خارج از فقه، به صورت مبسوط به بحث ولایت فقیه و توضیح تفکیک دین و سیاست پرداختند و ایشان در شناساندن اسلام به جامعه بسیار موفق بودند.

حجت الاسلام طباطبائی؛ حضرت امام (ره) را فردی شاخص برشمرد که با افکار خودباختگی و خود کم بینی ،مسلمانان، سلطه گری و روحانی نماها به مبارزه پرداخت.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) آینده نگر بودند، و در سال های ابتدایی اقدام به تأسیس این نهاد کردند و ایشان یک تشکیلات صیانتی و حفاظتی در مراقبت از روحانیون تشکیل دادند.

معاون قضائی دادستان کل ویژه روحانیت کشور بیان کرد: اولین اقدام دادستان ویژه روحانیت اقدامات لازم جهت پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم در محدوده مسائل قضایی است و این موضوع مهم ترین حوزه فعالیت دادستان ویژه روحانیت است.

وی خاطرنشان ساخت: ساختار ویژه روحانیت دادستان محور است، جذب، بودجه و انتصابات با رئیس قوه قضائیه است، یکی از مزیت های ایجاد دادسرای ویژه روحانیون این است که تخلفات ثبت کیفری نمی شود و قریب به ۵۰ درصد پرونده های وارده به دادگاه ویژه روحانیت با صلح و سازش مختومه شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha