از تعاونی های برتر استان کرمان تجلیل شد

مدیر کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی‌ های برتر استان کرمان و معرفی برترین ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ مجتبی مصباح، حوزه تعاون را بهترین و بزرگترین مصداق برای تحقق شعار سال دانست و اظهار داشت: شرکت‌ های خصوصی با مشارکت سرمایه‌ گذار کار می‌ کنند، که البته خوب و مورد نیاز جامعه است. اما اقتصاد تعاونی، مردمی‌ تر بوده و می‌ تواند سرمایه‌ های سرگردان را جمع کند.

وی عنوان کرد: برخی اقدامات موجب دلسردی در این بخش شده که امید داریم در برنامه هفتم که گره‌ گشای مشکلات اقتصادی است، جبران شود.

مدیر کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تاکید بر اینکه بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ تعاونی در کرمان داریم، بیان کرد: برای بیش از ۷۶ هزار نفر نیز شغل ایجاد کرده است؛ که سهم ۸ درصدی در اقتصاد استان ایفا می‌ کند.

مصباح از تسهیلات در حوزه تعاون و حمایت ویژه در این بخش سخن به میان آورد و تصریح کرد: به اندازه ۹ سال گذشته در ۲ سال و نیم قبل پرداخت تسهیلات داشته‌ ایم.

وی ابراز داشت: سهمیه اعتباری ما باید ۲ برابر باشد؛ چرا که ما دو استان هستیم، درخواست آن را هم داده‌ ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعاونی‌های کرمان را پیشتاز کشور خواند و بیان کرد: برخی از کارت صادرات استفاده می‌ کنند، اگر از کارت تعاون استفاده کنند، رویکرد ما در این حوزه بهتر هم خواهد بود.

مصباح؛ عنوان کرد: از ۲۱ تعاونی برتر کشوری یک نفر از کرمان بود، که با حضور رییس جمهور از مدیر آن تقدیر شد، امروز هم در این نشست از ۸ تعاونی برتر ‌و ۱۱ تعاونی شایسته تقدیر، تجلیل می‌ کنیم.

امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، اظهار داشت: در کمیته رفع موانع تولید، دستگاه‌ ها را مکلف کردیم که مشکلات را حل کنند.

وی تاکید کرد: در اتاق تعاون باید نشست‌ های دائمی وجود داشته باشد تا گروه‌ های مختلف بیایند و آشناتر شوند و این موضوع تأثیرگذارتر است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: باید با گفت‌گو و کار تیمی پیش برویم که خودش یک نوع تعاونی است.

حسن‌زاده بیان کرد: کرمانی‌ ها باید کرمان را بسازند، کرمان آخر دنیا نیست، در همین کرمان نرم‌ افزار صادر می‌ کنیم و در زمینه دیگری بازار آفریقا را گرفتیم.

وی ارزش افزوده و ایجاد آن را بسیار با اهمیت خواند و گفت: تعاونی‌ ها از عملکرد سنتی فاصله بگیرند، امروز محصولی را اگر صادر می‌ کنیم باید در حد استانداردهای صادراتی باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نگاه تعاونی باید در استان کرمان شکل بگیرد، تصریح کرد: کرمان جایگاه خوبی در این زمینه دارد، اما ظرفیت استان نشان می‌ دهد که باید بیش از این باشد.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از: شرکت تعاونی فرایندگان پردازش رایانه با مدیریت مهرناز فرهی‌ مقدم، کارکنان و بازنشستگان شرکت ملی صنایع مس با مدیریت حسین باژوند، تعاونی چند منظوره گهر عمران سیرجان به مدیریت محمدرضا شهسواری‌ پور، توسعه و عمران دهیاری‌ های بخش مرکزی رفسنجان به مدیریت محمد پورمحمدعلی، دانش گستر زیبای شایان به مدیریت نادیا امجدی، ماهان شبکه کوثر ایرانیان به مدیریت سید اکبر ابراهیمی‌ پور، راهیان زمین سیرجان به مدیریت مهدی ملکشاهی و گهر زمین سمنگان به مدیریت محمد شهسواری‌ پور به عنوان تعاونی‌ های برتر انتخاب شدند.

همچنین شرکت‌ های بتن‌سازان شهر کرمان به مدیریت محمدحسین انجم‌ شعاع، دانش‌ بنیان طوفان‌ ساز به مدیریت غلامرضا علی‌ نقی‌ لنگری، تاکسیرانی کرمان به مدیریت غلامرضا مهاجری، مولدگستر برق شایان به مدیریت علیرضا خراسانی، حمل‌ و نقل راهیان مس سرچشمه رفسنجان به مدیریت مسعود فرحوشی، صنایع دستی فخر هنر کرمان فرحناز هاشمی‌ نژاد، کلات پیشگامان نوین به مدیریت علی دهقانی، صنایع‌ دستی ملیله‌ سازان اروند نگین به مدیریت مصطفی عرب‌ پور، مصرف کارکنان مس سرچشمه به مدیریت محمود علی‌ بیگی نصرت‌ آبادی، کهن ارگ قلعه‌ سنگ، به مدیریت حسن صادقی، کشاورزی مهر ۲۱۰ جیرفت به مدیریت احسان رییسی نیز شایسته تقدیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha