کسب رتبه اول اشتغال استان کرمان توسط شهرستان سیرجان

فرماندار سیرجان، با اشاره به دستاوردهای چشمگیر این شهرستان در حوزه اشتغال، از پیشرفت‌های قابل توجه این شهرستان و کسب رتبه اول اشتغال استان به مدت دو سال متوالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ علی یعقوبی پور با بیان اینکه شهرستان سیرجان در دو سال اخیر رتبه برتر اشتغال استان را به دست آورده است، اظهار داشت: در دو سال گذشته، این شهرستان بالاترین رقم تعهد اشتغال در استان را داشته و موفق شده است، بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات اشتغال را محقق کند. بر اساس آمار و پایش‌ ها، سیرجان از نظر تعداد نیروی کار بیمه شده رتبه اول استان را کسب کرده است.

وی؛ همچنین از کسب رتبه اول اشتغال در ۶ ماهه نخست امسال نیز خبر داد و افزود: بر اساس تعهدات ایجاد اشتغال، قرار بوده تا پایان سال جاری برای ۶ هزار و ۵۲۲ نفر در سیرجان فرصت شغلی فراهم شود. تاکنون، ۳ هزار و ۱۳۳ نفر از این تعداد تا ابتدای شهریور ماه به اشتغال دست یافته‌اند که نشان‌دهنده تحقق ۴۸ درصدی این تعهد است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیرجان تصریح کرد: این شهرستان به دلیل سرمایه‌ گذاری‌ های گسترده در حوزه‌ های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی، به یکی از مهم‌ ترین قطب‌ های اشتغال در استان تبدیل شده است. کسب رتبه های اول سیرجان در سال های متوالی در سامانه رصد اشتغال نیز مؤید تلاش‌ های مداوم این شهرستان در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است.

یعقوبی پور خاطرنشان ساخت: سیرجان، به عنوان یکی از مهم‌ ترین شهرهای صنعتی و معدنی کشور، با بهره‌ گیری از منابع طبیعی غنی و نیروی انسانی متخصص، به یکی از قطب‌ های اقتصادی تبدیل شده است.

وی ابراز داشت: این شهر با داشتن ظرفیت‌ های معدنی گسترده و واحدهای صنعتی پیشرفته، بستری مناسب برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌ های شغلی فراهم کرده است؛ که این روند امیدوار کننده، نویدبخش آینده‌ ای روشن و پر از فرصت برای مردم سیرجان و استان کرمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha