اجرای ۳۷۸ طرح اقتصادی اشتغال زایی در شهرستان طارم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: در قالب طرح توسعه منظومه های روستایی , ۳۷۸ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، رضا خواجه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت بنیاد مسکن استان و همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در قالب طرح توسعه منظومه های روستایی , ۳۷۸ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است .

وی ادامه داد: از ۲۹۹ پروژه به بهره برداری رسیده، برای ۲۷۲ متقاضی تسهیلاتی معادل ۳۰۰ میلیارد ریال  پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه، طرح منظومه‌ها، چشم اندازها و راهبردهای توسعه روستایی را با تأکید بر سطح شهرستان‌ها مشخص کرده و مراکزی که بتوانند با روحیه جهادی کارکردی همچون مراکز رشد و شتاب دهی کسب وکار در عرصه های روستایی را داشته باشند، ترغیب می کند، اظهار کرد: شناسایی نقاط قوت در حوزه تولید و اقتصاد روستا، مدیریت و پرورش این نقاط قوت و استفاده از پشتیبانی علمی کارشناسان برای اجرای این طرح مد نظر است.

خواجه ای با تاکید بر اینکه اجرای طرح منظومه روستایی موجب توانمندی و بهبود چشمگیر وضعیت معیشت ساکنین روستاها می شود، تصریح کرد: طرح اشتغالزایی در زمینه های طرح های بومگردی ، فرآوری و بسته بندی زیتون ،پرورش گیاهان دارویی، فراوری محصولات باغی، دامداری ، صنایع دستی ، شیلات و زنبورداری و ... در حال اجراست که  سبب ایجاد تعدادی فرصت جدید شغلی و افزایش انگیزه اهالی برای ماندگاری در مناطق روستایی این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: تلاش در توانمندسازی اقتصادی روستاییان، محرومیت زدایی، افزایش حس تعلق به روستا، ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، افزایش توان اقتصادی بانوان روستایی، افزایش تعاملات اجتماعی درقالب تقویت و ایجاد نهادهای مردمی، جذب فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خیرین در امر اشتغال روستاییان از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه، در طرح منظومه روستایی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی هر روستا شناسایی و مشخص شده است، یادآور شد: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha