شیراز میزبان سوگواره بین‌المللی میراث مراثی

سوگواره بین‌المللی میراث مراثی از امشب در شیراز آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس ،مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری فارس گفت: این سوگواره از امشب به مدت ۴ شب در محوطه بیرونی ارگ کریم خان برگزار می‌شود.


محمد ثابت اقلیدی افزود: سوگواره بین‌المللی «میراث مراثی» نمایشی از آیین‌های سوگواری مربوط به آثار ملموس و ناملموس استان، ایران و کشورهایی، چون پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است.


او افزود: مدت زمان برگزاری این سوگواره ۴ شب است و هر شب ۶ اجرا انجام می‌شود و در حال حاضر ۲۴ گروه ملی آیینی از استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران و یزد در این مراسم حضور دارند و به اجرا برنامه می‌پردازند.


او با اشاره به اینکه همزمان با برپایی این رویداد بین‌المللی، بازارچه صنایع دستی هنرهای مرتب با آیین‌های عاشورایی و مذهبی برگزار می‌شود، افزود: امروز و همزمان با افتتاح این سوگواره نمایشگاه عکس عاشورایی عمود ۴۸ هم در مسجد وکیل شیراز گشایش می‌یابد.


سوگواره بین‌المللی «میراث مراثی» یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است نیمه دوم آبان در شیراز برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha