بم؛ میزبان سه جشنواره ملی و منطقه‌ ای در شهریور ماه سالجاری

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بم، اعلام کرد: این شهرستان در شهریور ۱۴۰۳ میزبان سه جشنواره با عناوین جشن خرما، جشنواره پسته و همایش رالی تور کمپرهای گردشگری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مسعود قمری گفت: در نشست کارگروه گردشگری شهرستان بم، هماهنگی‌ های لازم برای برگزاری سه جشنواره در سطح ملی و منطقه‌ ای انجام شده است.

وی افزود: جشن خرما امسال طبق روال سال‌ های گذشته توسط منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهرستان بم برگزار شده، این جشنواره که همراه با برنامه‌ های متنوع فرهنگی و مفرح هنری است، هر ساله با پایان فصل برداشت خرما در این شهرستان برگزار می‌ شود.

رییس میراث‌فرهنگی بم در ادامه بیان کرد: جشن خرما امسال از تاریخ ۲۳ الی ۲۹ شهریور ماه 1403در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار خواهد شد.

قمری اظهار کرد: جشنواره پسته امسال برای اولین بار به همت بخشداری دهبکری و دهیاران این بخش در منطقه ابارق برگزار می‌ شود، این جشنواره با هدف معرفی مناطق پسته‌ خیز شهرستان بم و بهره‌ برداری بهتر از این ظرفیت، در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سالجاری در روستای ابارق برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: همایش رالی تور کمپر و کاروان‌ های گردشگری ایران با عنوان « خشت تا خشت » توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان کرمان از شهرستان بم آغاز می‌ شود، در این برنامه، حدود ۳۰۰ نفر از طبیعت‌ گردان با ۱۰۰ خودروی کمپر و کاروان از سراسر کشور در تاریخ ۲۳ شهریور 1403 به بم سفر می‌ کنند و پس از دو شب نمایش عمومی و بازدید از ارگ تاریخی بم و ارگ جدید ، سفر درون‌ استانی خود را به سمت راین، ماهان و رفسنجان آغاز خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha