بخشی از محدوده های معدنی کرمان در اختیار ایمیدرو قرار دارند

استاندار کرمان با بیان اینکه بخشی از محدوده‌ های حبس شده استان کرمان در اختیار سرمایه‌ گذاران معدنی است نه دولت، گفت: بخشی از این محدوده‌ ها در حبس ایمیدرو است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در صد و یکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه بخشی از محدوده‌ های حبس شده در اختیار سرمایه‌ گذاران معدنی است نه دولت، گفت: بخشی از این سرمایه‌ گذاران سالانه گزارشی را ارسال می‌ کنند، در حالی که کار چندانی را انجام نمی‌ دهند و وجود قانون در این ارتباط اتفاقاً مهم است که البته بخشی از این محدوده‌ ها در حبس ایمیدرو است.

وی، افزود: موافق اصلاح قانون هستیم؛ زیرا بسیاری از قوانین مربوط به معادن در حال بروزرسانی هستند.

استاندار کرمان؛ نیاز به تجهیزات و فناوری در کشف معدن را ضروری دانست و گفت: برای استخراج مس و سایر منابع با ارزش؛ تخصص و مهارت‌ های خاصی نیاز است، که می‌ تواند صرفه اقتصادی بالایی به همراه داشته باشد.

فداکار؛ با اشاره به ظرفیت‌ های بالای استان در حوزه معادن و انرژی تصریح کرد: علاوه بر مس، در صنایع معدنی دیگر نیز سرمایه‌ گذاری کرد، به عنوان مثال کرمان ظرفیت‌ های قابل توجهی در زمینه انرژی‌ های تجدیدپذیر دارد و از مزیت نسبی در حوزه سوخت‌ های فسیلی برخوردار است که تاکنون نادیده گرفته شده است در حالی که سوخت‌ های فسیلی می تواند به عنوان یک منبع خوب برای تولید انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha