ارائه بیش از ۲۰ هزار خدمت رایگان بهداشت دهان و دندان در سال جاری

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان،گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری ۲۰ هزار و ۵۸۹ خدمت رایگان بهداشت دهان و دندان به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان زنجان ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، دکتر امیر عباس جراحی علمداری در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان تامین اجماعی به‌عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور و یک سازمان بیمه‌گر پایه بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، خدمات سلامت دهان و دندان را به اقشار تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی افزود: بر طبق آمارهای عملکردی مراکز درمانی تابعه این مدیریت ، در ۴ ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۴۴۶ مورد مراجعه به واحدهای دندانپزشکی مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان زنجان انجام شده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان، تصریح کرد: همچنین تعداد ۲۰ هزار  و ۵۸۹ خدمت رایگان بهداشت دهان و دندان در مدت عنوان شده به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان ارائه شده است.

جراحی علمداری اظهار داشت: خدمات ارائه شده در حوزه دندانپزشکی در واحدهای درمانی تابعه این مدیریت بر پیشگیری از بروز مشکلات جدی دندانپزشکی متمرکز است و چنانچه بیمه‌شدگان به‌موقع از این خدمات استفاده کنند و بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند، نیازی به خدمات پرهزینه دندانپزشکی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی  استان در بخش درمان ملکی خود با دو مرکز بیمارستانی و ۵مرکز درمانگاهی خدمات دندانپزشکی رایگان را  در شیفت کاری صبح ارائه می کند، گفت: این مدیریت در سطح استان  دارای ۱۲ یونیت دندانپزشکی و ۱۲ دندانپزشک شاغل در مراکز درمانی خود است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: همچنین در ۴ ماه نخست سالجاری ، در مراکز درمانی ملکی این مدیریت حدود ۲ هزار ۸۶۱ مورد تصویربرداری دندانپزشکی انجام شده است.

جراحی علمداری خاطر نشان کرد:حسب مصوبات شورای عالی بیمه و حدود وظایف و تعهدات درمانی تعریف شده از سوی این شورا برای بیمه‌های پایه، خدمات دندانپزشکی قابل ارائه در مراکز درمانی ملکی سازمان تأمین‌اجتماعی شامل ویزیت، کشیدن دندان، جراحی نسج نرم، جراحی نسج سخت، آموزش بهداشت، فلوراید تراپی (پروفیلاکسی)، وارنیش فلوراید، ترمیم آمالگام وکامپوزیت، بروساژ و جرمگیری است.

وی ادامه داد: علاوه بر امکانات و خدمات دندانپزشکی در مراکز تابعه این مدیریت ، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۰ دندانپزشک در سطح استان  قرارداد همکاری داریم  و آمادگی خود برای عقد قرارداد با سایر دندانپزشکان اعلام می کنیم.

انتهای پیام/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha