به زودی شاهد خروج اتباع غیر مجاز از سیرجان هستیم

دادستان سیرجان با بیان اینکه دغدغه حضور افاغنه غیرمجاز در سیرجان دغدغه همه مسئولین هست، خاطرنشان ساخت: اگر همشهریان همکاری کنند و خانه و املاک خود را در اختیار افاغنه قرار ندهند؛ به زودی تا پایان سال شاهد خروج آنها از کشور و شهرستان هستیم و آنهایی که مجاز هستند نیز شناسایی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست هم اندیشی و تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان سیرجان با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا و شهید محمود صارمی در بیان حرمت کار خبرنگاری گفت: خبرنگاری صرفا یک حرفه نیست؛ بلکه خبرنگاری عشق است و قلم یک خبرنگار قداست دارد که به کارش حرمت می بخشد.

وی؛ روحیه مطالبه گری، دغدغه مندی و پیگیری مطالبات شهروندان را جزو وظایف مهم اصحاب رسانه و خبرنگاران برشمرد و بیان کرد: بسترهای فساد بسته نمی شود مگر با پیگیری خبرنگاران و بوسیله هنری که قلم شان دارد.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان تصریح کرد: سیرجان یک شهر رو به رشد است و همانگونه که رو به رشد است بالطبع مشکلات آن نیز در زمینه های مختلف بیشتر می شود.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: دادستانی تاکنون به بسیاری از مسائل از جمله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ورود کرده و و ظیفه خبرنگاران است؛ اگر موضوعی خلاف قانون می بینیم با همان قلم تلاش در رفع نابسامانی ها داشته باشیم و ما هم به عنوان متولی قانون ناهنجاری های که در حواشی و در زیر پوسته شهر اتفاق می افتد یا بعضا گزارش های مردمی هستند، حتما پیگیری می کنیم .

وی با بیان اینکه همه خبرنگاران باید چارچوب و خط قرمز داشته باشند، اظهار داشت: اعتقادات و منافع ملی جامعه برای ما خط قرمز هست و مخصوصا در بحث امنیت باید منافع ملی و اعتقادات اشخاص جامعه را در نظر بگیریم.

رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان تاکید کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، از این رو خبرنگاران همیشه دستگاه قضایی را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود و ما همیشه پشتیبان این قشر پرتلاش هستیم و خواهیم بود.

افتتاح دادگاه صلح در شهرستان سیرجان

حجت الاسلام محمدی گفت: به زودی و با اجرایی شدن قانون شوراهای اختلاف شاهد افتتاح دادگاه صلح در شهرستان سیرجان هستیم و شوراهای فقط وظیفه حل اختلاف و صلح و سازش را دارند ، نه صدور احکام .

وی عنوان کرد: مواردی از قبیل؛ دعاوی تا ۱۰۰ میلیون، جهیزیه، مهریه، نفقه، اجاره بها، جنبه عمومی و خصوصی کلیه جرائم ناشی از تصادفات و رانندگی ، انحصار وراثت از جمله موارد ارجاع داده شده به دادگاه های صلح خواهد بود.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه بحث فضا و پرسنل قضایی همیشه در سیرجان نسبت به حجم پرونده ها کم است، ابراز داشت: در حال حاضر فقط شعبه ۷ فعال هست و فعال شدن سه شعبه دیگر نیز در ده روز آینده صورت می پذیرد.

همشهریان قانون ثبت املاک غیرمنقول را جدی بگیرند

حجت الاسلام محمدی در مورد قانون الزام و ثبت املاک غیرمنقول که قانون آن از سوم تیرماه گذشته مصوب شده است، توضیح داد: معاملاتی که از طریق سند عادی باشند هیچ گونه پذیرشی در دادگاه ها ندارند.

وی یادآور شد: نسبت به معاملاتی که قبلا از طریق اسناد عادی صورت پذیرفته است؛ مردم نسبت به ثبت معاملات دو سال فرصت دارند در سامانه ثبت اسناد و املاک اقدام کنند.

رئیس حوزه قضایی شهرستان سیرجان خاطرنشان ساخت: هیچ گونه معامله ای از طریق این سندها حتی اسناد کشاورزی صورت نمی پذیرد و قطعا با اجرای این قانون نصف مشکلات دادگستری ها حل خواهد شد .

اتباع غیرمجاز تا پایان سال شهرستان را ترک خواهند کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان نیز در این نشست با تقدیر از اصحاب رسانه که با اخلاص و از دل و جان در اجرای برنامه های دادگستری کمک کردند، گفت: هدف اصلی خبرنگاری تنویر افکار عمومی هست . کسی که به قدرت خبرنگاری واقف باشد به درستی از آن استفاده می کند و در شناساندن خدمات دادگستری به مردم تلاش می کند.

مجتبی قدیمی با بیان اینکه جلب اعتماد عمومی مردم مهم ترین وظیفه یک خبرنگار است، گفت: باید مردم را واقف کنیم که در حوزه اجتماعی و جامعه چه حقوقی دارند که اگر مسئولی کوتاهی کرد به وظیفه خود آگاهی داشته باشند و عملکرد دستگاه ها و مسئولین را بخواهند؛ تا به کم و کاستی های خود پی ببرند.

وی در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: باید دنبال خبرنگاری باشیم؛ نه خبرسازی چون اعتماد عمومی را از دست می دهیم.

مدعی العموم در سیرجان در پاسخ به موضوع مطرح شده از سوی خبرنگاران در مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیان داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مواردی که در زمینه امنیت سیرجان صورت می گیرد امکان پذیر نیست؛ جز با عنایت و کمک خبرنگاران .

قدیمی تاکید کرد: با توجه به نابسامانی هایی که در شهر اتفاق می‌ افتد، این طرح نباید متوقف شود، همچنین ورود به بحث گران‌ فروشی ، امنیت پارک ها و مکان های عمومی باید با کمک متقابل دستگاه قضایی و رسانه ها صورت پذیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که اکنون به دغدغه همشهریان نیز تبدیل شده است و آن هم حضور اتباع است، اذعان داشت: بسیاری از جرائم خشن به وسیله این قشر اتفاق می افتد؛ ولی از آنجا که منافع شخصی بسیاری از همشهریان از جمله کاسبان ، باغداران و ..‌. به دست افاغنه هست؛ متاسفانه در این زمینه همکاری نمی کنند و اگر همشهریان املاک خود را در اختیار این قشر قرار نمی دادند، شاهد کاهش حضور آن ها در سطح شهر بودیم.

دادستان سیرجان در خاتمه با بیان اینکه دغدغه حضور افاغنه غیرمجاز در سیرجان دغدغه همه مسئولین هست، خاطرنشان ساخت: اگر همشهریان همکاری کنند و خانه و املاک خود را در اختیار افاغنه قرار ندهند؛ با تصمیم گیری هایی که در سطح کلان خواهد شد و با همکاری مردم و مسئولین در حوزه شهرستان به زودی و تا پایان سال؛ شاهد خروج آنها از کشور و شهرستان هستیم و آنهایی که مجاز هستند نیز شناسایی خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha