«الیاس حضرتی» رئیس شورای اطلاع‌ رسانی دولت شد

«الیاس حضرتی» در حکمی از سوی رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهاردهم انتخاب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ «الیاس حضرتی» در حکمی از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت چهاردهم انتخاب شد.

الیاس حضرتی کیست؟

الیاس حضرتی متولد ۲ مهر ۱۳۴۰، نظامی بازنشسته و سیاستمدار اصلاح‌طلب است که در شورای راهبری انتخاب کابینه دولت چهاردهم نیز حضور داشت.

وی در ششمین و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس حضور داشت و در ادوار سوم تا پنجم مجلس، نماینده رشت بود. او هم‌اکنون صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه اعتماد است.

حضرتی فعالیت نظامی را پس از وقوع انقلاب ۱۳۵۷ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز کرد، در خلال جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود و از ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶ فرماندهی لشکر ۱۶ قدس را برعهده داشت. وی از موسسین حزب همبستگی و چندی دیگر از احزاب اصلاح‌طلبان و همچنین از اعضای مؤسس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است.

حضرتی به عنوان مدیرمسئول روزنامه اصلاح طلب اعتماد و چهره‌های نزدیک به مهدی کروبی، در یادداشتی به تعریف و تمجید از مهدی کروبی از سران فتنه ۸۸ پرداخت و کروبی را پرچمدار هشدار و انذار در خصوص انحرافات و اعوجاجات انقلاب معرفی کرده که عده‌ای از جریانات از حضور و تنفس او وحشت دارند. حضرتی در این یادداشت مدعی شده است که ماجرای سال ۸۸ برای جریانات افراطی یک فرصت تاریخی ایجاد کرد تا یاران امام (ره) و وفاداران به اساس انقلاب اسلامی و جوهره پاک جمهوری اسلامی را از سر راه بردارند. او در قسمتی از این یادداشت نوشته است: «زمانی که تصمیم گرفته شد جریان انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان‌های آن بسته‌بندی شده و کنار گذاشته شود و جمهوری اسلامی، حاکمیت مردم و رأی مردم به بازی گرفته شود قطعاً کروبی مانع بزرگی در مسیر بود و باید به زندان و حصر می‌رفت و… حتی اینک هم که در حصر است، برخی افراد و جریانات از حضور و تنفس او وحشت دارند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha