کد خبر: 220475
۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۰۶

هفته دولت در کرمان؛

افتتاح بخش ICU سوختگی بیمارستان شفا کرمان

کرمان، سانتر سوختگی ریفرال جنوب شرق کشور
افتتاح بخش ICU سوختگی بیمارستان شفا کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افتتاح بخش آی سی یو سوختگی بیمارستان شفا با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و مساحت ۱۳۰ متر مربع و ظرفیت ۴ تخت راه اندازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم افتتاح این بخش، گفت: با توجه به اینکه بخش سوختگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بخش سانترال سوختگی جنوب شرق کشور بوده و استان های همجوار ما نیز به اینجا مراجعه می کنند، لازم بود بخش مراقبت های ویژه آن نیز راه اندازی شود.

وی در بیان اهمیت راه اندازی این بخش، افزود: قرار گرفتن بیماران سوختگی در کنار بیماران عادی هم برای خود بیمار خطرناک است و هم می تواند باعث عفونت های خاصی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: چهار تخت آی سی یو با امکانات و اتاق های تجهیز شده در این بخش راه اندازی شده است.

احمدی نژاد بیان کرد: در این بخش هم به شکل تخصصی مراقبت های سوختگی و هم مراقبت های ویژه آی سی یو انجام می شود.

وی تصریح کرد: این بخش با اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان و در مساحت ۱۳۰ متر مربع راه اندازی و تجهیز شده است که نیمی از این اعتبار توسط خیرین و نیمی از آن توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان تامین شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم در شهر کرمان بحث سوانح سوختگی است، که ممکن است باعث رنج زیادی شود و امروز با راه اندازی این بخش این نیاز مرتفع شد.

شهباز حسن پور با اشاره به کمک های خیرین در راه اندازی این بخش، اظهار داشت: موسسه خیریه یاس نیز در راه اندازی این مجموعه تلاش بسیاری کرده است.

وی ضمن تشکر از خیرین و کادر درمان خاطرنشان ساخت: یکی از اولویت های اصلی مجلس بحث درمان است که ما آن را با جدیت دنبال می کنیم، اما باز هم به کمک خیرین عزیز در این بحث نیاز داریم.

سرپرستار بخش آی سی یو سوختگی بیمارستان شفا گفت: سانتر سوختگی ریفرال جنوب شرق هستیم، که قبلاً آی سی یو اختصاص وجود نداشته و بیماران به شهرهایی مثل شیراز و تهران اعزام می شدند.

فاطمه خوبیاری افزود: قبلاً سوختگی یک و دو در بیمارستان وجود داشته و الان بخش آی سی یو سوختگی با استانداردهای جهانی راه اندازی شده و حتی بیماران استان های همجوار مثل سیستان بلوچستان را نیز پوشش می دهد.

وی ابراز داشت: هر تخت این بخش امکانات کامل ویژه مثل ونتیلاتور، مانیتورینگ و غیره را دارد.

مدیر عامل خیریه بیمارستان شفا نیز گفت: بخش های دیگری نیز در بیمارستان توسط خیریه بیمارستان شفا تجهیز شده‌اند.

غلامرضا دارش افزود: بخش توموتراپی بیمارستان شفا بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز به هزینه دارد تا خدمات ارزنده ای به مردم ارایه شود.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این افتتاح، نماینده کرمان و راور، رئیس دانشگاه و همراهان از مکان جدید بیمارستان در حال احداث سردار سلیمانی و دستگاه توموتراپی و محل راه اندازی آن بازدید کردند.

همچنین؛ در این بازدید قول مساعدت جهت تامین بودجه تکمیل پروژه یاد شده توسط شهباز حسن پور نماینده مردم کرمان و راور داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha