مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم چگونه آغاز بکار کرد؟

تشکیل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان را در گذر زمان، از مساجد امام خمینی، ملک دینار، جامع و بانک توکلی تا مجمع امروزی را از زبان مدیر عامل این مجمع بشنوید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر عامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم استان کرمان، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای معاونان مجمع قاریان با تبریک ۳۱ مرداد و ۲۱ آگوست، روز جهانی مسجد، با اشاره به قدمت و چگونگی شروع به کار این مجمع در استان کرمان، توضیحاتی ارائه داد.

سید حمیدرضا توحیدی اظهار داشت: مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم فعالیت خود را از سال ۶۹ توسط بچه های مسجدی و اهل قرآن و از مساجد امام خمینی، ملک دینار ،جامع و بانک توکلی آغاز کرد.

مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم چگونه آغاز بکار کرد؟

وی در ادامه بیان داشت: کار تشکیلاتی مجمع قاریان با حضور جمعی از قراء کرمانی از اوایل دهه ۷۰، از مسجد ملک دینار کوچه ۱۷ خیابان امام و با عضویت ۱۱ نفر از قاریان آن زمان و به صورت هفتگی و روزهای جمعه آغاز شد.

مدیر عامل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: فعالیت مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم از شبستان مسجد امام و جامع شروع و هم اکنون شماره مراکز آموزشی به عدد ۲۰ رسیده است.

مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم چگونه آغاز بکار کرد؟

توحیدی با اشاره به رسیدن تعداد مراکز آموزشی به عدد ۲۰ ،بیان داشت: در سال‌های آغازین ،کلاس‌های مجمع در غرفه‌ های مسجد جامع و مسجد امام خمینی و در تابستان‌ ها برگزار می‌ شد و به مرور مسجد بانک توکلی واقع در خیابان طالقانی به عنوان اولین پایگاه مجمع با تشکیل دفتر، نوارخانه ، کتابخانه و روابط عمومی راه‌اندازی و مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: جلسات قرائت قرآن سه‌ شنبه شب‌های فعلی ، آن زمان جمعه‌ ها برپا ، برگزاری مراسم سالگردهای تشکیل مجمع و حتی مسابقات قرآن نیز تا سال‌ها در مسجد بانک توکلی انجام می‌ شد.

مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم چگونه آغاز بکار کرد؟

مدیر عامل مجمع قاریان و حافظان قرآن استان کرمان تصریح کرد: مجمع قاریان با گذشت زمان به سمت اجاره مکان‌های مختلف به عنوان مرکز آموزشی رفت و خوشبختانه اولین مکان‌ هایی که اجاره و استفاده کردیم، مستغلات و موقوفات مساجد خصوصا مسجد امام خمینی که با استقبال مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین شاکری امام جماعت مسجد و هیئت امنا بود و مرکز شماره یک راه‌ اندازی شد و مسجد امام حسن مجتبی به عنوان مرکز شماره ۲ راه اندازی شد.

مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم چگونه آغاز بکار کرد؟

توحیدی تاکید کرد: در حال حاضر هم بهترین مراکز و پایگاه‌ های آموزشی مجمع نیز آنهایی هستند که ارتباط با مساجد دارند، مانند مرکز ۱۶ و ۵ و یا از موقوفات مسجد هستند،مانند مرکز ۱۰ و ۱۵ که متعلق به مسجد جامع بوده و از مساعدت و توجه امام جماعت و هیئت امنا بهره‌ مند شده‌ ایم.

وی در پایان با بیان اینکه مساجد خانه‌ های خدا هستند ، خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و هیئت امنا مساجد در گسترش و تداوم فعالیت‌ های آموزشی قرآن در مجمع بیش از ۳۰ سال از سال ۷۰ تاکنون نقش مهم و موثری داشته و دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha