افتتاح ۵۹۳ طرح بمناسبت هفته دولت در استان کرمان

استاندار کرمان در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه کرمان، اعلام کرد: بمناسبت هفته دولت ۵۹۳ طرح در استان کرمان به بهره برداری خواهد رسبد، که ۴۳۷ طرح در بخش دولتی و ۱۵۶ طرح در بخش خصوصی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست خبری محمد مهدی فداکار استاندار کرمان بمناسبت هفته دولت برگزار شد.

۵۹۳ طرح به مناسبت هفته دولت در استان کرمان افتتاح می شود

محمد مهدی فداکار در این نشست؛ مجموع طرح های آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بخش دولتی را ۵۰۸ مورد با ۳ هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: ۴۳۷ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان آماده افتتاح بوده و ۷۱ طرح با اعتبار یک هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش طرح های دولتی، ۳۲۷ پروژه با ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان مربوط به دستگاه های جرایی، ۹۸ پروژه با اعتبار ۵۰۴ میلیارد تومان مربوط به شهرداری ها و ۸۳ پروژه با ۶۳ میلیارد تومان مربوط به دهیاری ها ست.

استاندار کرمان تصریح کرد: طرح های آماده افتتاح استان کرمان در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری شامل ۱۵۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال است.

صندوق فولاد در انتقال شرکت زغال سنگ کارشکنی کرده است/ ظرفیت‌های صنعتی و معدنی جنوب ‌کرمان فعال شده است

محمد مهدی فداکار در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: کرمان با کمک مجموعه‌ های دولتی، دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی مانند موسسه‌ های خیریه یاس و کمک، در بحث تشخیص و درمان سرطان وضعیت بسیار مناسبی دارد و تجهیزات خوبی نیز وارد شده است.

وی بیان داشت: هر ظرفیت درمانی که موسسه خیریه یاس در استان آماده می‌ کند در چرخه آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌ گیرد.

افتتاح ۵۹۳ طرح بمناسبت هفته دولت در استان کرمان

ظرفیت‌ های صنعتی و معدنی جنوب ‌کرمان فعال شده است

استاندار کرمان در پاسخ به چرایی توسعه نامتوازن جنوب و شمال استان کرمان بیان کرد: ظرفیت‌ های صنعتی و معدنی در جنوب استان ‌کرمان فعال شده است، البته شرکت‌ های معدنی فرصت توسعه را فراهم می‌ کنند و استفاده از مسئولیت‌ های اجتماعی حتما باید بیشتر شود، به طور مثال خدماتی مانند ساخت ورزشگاه، تجهیزات پزشکی با همراهی شرکت‌ های معدنی انجام شده است.

فداکار در خصوص تکمیل طرح انتقال آب به کرمان و رفسنجان گفت: طرح تامین آب شرب رفسنجان از محل خط انتقال آب خلیج فارس به صنعت محقق شد و ادامه آن به کرمان هم در حال انجام است، البته مدتی به دلیل اختلاف وزارت نیرو و شرکت‌های صنعتی با مقداری تاخیر مواجه شد.

وی گفت: قطعی آب در سطح شهر نداریم، بلکه افت فشار است و این مسئله در مناطق جمعیت بالا بیشتر دیده می‌شود.

استاندار کرمان بیان کرد: حقوق معادن در سال‌ های قبل در حد چند میلیارد بوده، اما به ۱۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال رسیده است که جزو بودجه و قطعا اختصاص پیدا می‌ کند.

فداکار در رابطه با چرایی شکل نگرفتن ثروت در استان کرمان از محل فعالیت معادن گفت: معادن سهامدار دارند و سود بین آنها تقسیم می‌ شود، به طور مثال بخشی از سود معدن مس سرچشمه در قالب سهام عدالت به داخل استان برمی‌ گردد.

وی افزود: معادن درآمدهای خوبی دارند، اما درآمد آن متعلق به سهامداری است که در بورس سهمی را خریداری کرده است.

فداکار تصریح کرد: اشتغال، ایجاد مزیت‌ های اجتماعی، ارائه خدمات جانبی از جمله فواید فعالیت‌ های معادن برای استان هستند و طبق مصوبه شورای تامین، شرکت‌ ها و معادن بزرگ خریدهای خود را باید از داخل استان تامین کنند.

افتتاح ۵۹۳ طرح بمناسبت هفته دولت در استان کرمان

امیدواریم روند اجرای کارخانه تولید پنل خورشیدی بهتر شود

استاندار کرمان با اشاره به طرح برخی ابهامات در رابطه با طرح انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان تاکید کرد: پروژه انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری قبل از سال ۱۴۰۳ آماده افتتاح بود، که به دلایل مختلف به تاخیر افتاد و در ابتدای تابستان به بهره‌ برداری رسید و اصلا بحث انتخابات و سیاسی در این پروژه دخالتی نداشت و ظلم به این پروژه شد.

فداکار در خصوص روند اجرای کارخانه تولید پنل خورشیدی در ماهان گفت: برای این پروژه چالش‌ های زیادی ایجاد شد و امیدواریم شرایط بهتر شود و این پروژه ادامه یابد و به نتیجه برسد.

وی همچنین در مورد روند عملیات اجرایی بیمارستان عنبرآباد و جیرفت، اظهار داشت: این بیمارستان‌ ها سال‌ ها بلاتکلیف بودند و علت تاخیر در عملیات اجرایی آنها اضافه شدن برخی ساختارها بود، اما پروژه در حال پیشروی است و افتتاح آن زمان می‌ برد.

استاندار کرمان تصریح کرد: عملیات اجرایی بیمارستان کهنوج زیرِ زمین بود، اما اکنون چند طبقه بالا رفته است. البته نیازهای منطقه زیاد است و عقب ماندگی تاریخی در حوزه بیمارستانی دارد. در این سال‌ ها خیلی از اقدامات درمانی و بهداشتی در منطقه جنوب صورت گرفته است.

افتتاح ۵۹۳ طرح بمناسبت هفته دولت در استان کرمان

آب سد شهیدان امیرتیموری برای تامین آب شرب رابر و مجتمع درآلو است

استاندار کرمان در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقال آب از سرشاخه‌ های هلیل‌ رود (سد شهیدان امیرتیموری رابر) تصریح کرد: در مراسم معارفه خودم در این مورد صحبت کردم و بر همان عهد هستم. آب هلیل‌ رود را برای کار دیگری دنبال بودند که موافق آن به لحاظ فنی نبودم و انجام هم نشد.

فداکار ابراز داشت: آب هلیل‌ رود از سد شهیدان امیرتیموری باید برای تامین آب شرب شهر رابر و مجتمع مس درآلو باشد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو هنوز مجوز تامین آب از سد شهیدان امیرتیموری را نداده، ۹۰۰ کارگر یک روز کار می‌کنند و فعالیت آنان ۲ روز بخاطر بی‌آبی تعطیل است. با وجود اینکه شرکت مس برای مسئله چند مرحله هزینه کرده اما هنوز آبی دریافت نکرده، آب غیر از رابر به جای دیگری نخواهد رفت.

استاندار کرمان تاکید کرد: آب سد شهیدان امیرتیموری فقط برای رابر خواهد بود و بردن این آب به شهرستان دیگر، جوسازی است و اصلا اتفاقی برای این موضوع نیفتاده است.

فداکار در پاسخ به پرسشی در مورد آمار قاچاق سوخت قاچاق عنوان کرد: سوخت موضوعی چند بعدی است که بخشی از آن مربوط به ارزان بودن سوخت در کشور است. عده‌ ای به این حوزه روی آوردند و جاده‌ ها را ناامن و خسارت‌ هایی به استان وارد کردند، لذا پیگیری ویژه در این حوزه انجام می‌ شود.

وی ابراز داشت: کاهش روزانه یک میلیون لیتر مصرف بنزین در استان کرمان در آغاز اجرای این طرح به علت اجرای طرح کدینگ بود.

استاندار کرمان اضافه کرد: ظلمی به خاطر قاچاق سوخت به مردم کرمان می‌ شود، لذا رسانه‌ ها کمک کنند که به صورت فرهنگی از این کار ممانعت شود.

فداکار در مورد قطعی برق منازل مسکونی گفت: اداره برق باید برای قطعی برق اطلاع‌ رسانی کند، اما در این حوزه مشکلاتی وجود دارد و ۲ تا سه بار به اداره برق تذکر دادیم.

وی در خصوص قطع برق کشاورزی نیز بیان کرد: رئیس جمهور شهید اعلام کرد؛ که برق کشاورزی قطع نشود، زیرا برخی از مردم حاضرند که در فصل برداشت محصول برق منازل شان قطع شود، تا کشاورزی آسیب نبیند، اما ساماندهی این حوزه در اختیار ما نیست.

افتتاح ۵۹۳ طرح بمناسبت هفته دولت در استان کرمان

صندوق فولاد کارشکنی کرده است

استاندار کرمان همچنین در مورد تاخیر در واگذاری معادن زغالسنگ کرمان به شرکت صدر تامین؛ عنوان داشت: صندوق فولاد کارشکنی کرده است، واگذاری شرکت معادن زغالسنگ پس از چند ماه تلاش، به مراحل آخر رسیده بود اما اتفاقات و ساز و کار بهم ریخته صندوق فولاد به صورت غیرمنطقی کار واگذاری را رها کرد.

فداکار گفت: اکنون بیمه کارگران پرداخت نمی‌ شود و ضعف این صندوق گرفتاری‌ هایی برای استان بوجود آورده که امیدوارم این موضوع با وجود جلسات و پیگیری‌ های مستمر معاون اقتصادی استاندار حل شود.

وی در خصوص تعیین تکلیف کاربری خانه شهر عنوان کرد: این خانه در اختیار شورای اسلامی شهر کرمان است و شورا در این زمینه میراث‌ دار تعهداتی است.

استاندار کرمان افزود: ظرایف و محدودیت‌ هایی در کارهای ملی و دولتی وجود دارد و برای انجام مولدسازی باید ابتدا ارزیابی کارشناسی انجام داد و سپس اعتبار مولدسازی باید به حساب خزانه واریز شود.

فداکار ابراز داشت: شورای اسلامی کرمان با تهاتر خانه شهر مشکلی ندارد اما دولت فرآیندهایی دارد که شهرداری این فرآیندها را ندارد و این ساختمان برای ما و شورا لازم است که آن را آباد کنیم و باید مرمت و بازسازی شود.

استاندار کرمان در سخنان پایانی خود خاطرنشان ساخت: دولت چهاردهم(دولت وفاق ملی) فضای وحدت و وفاق ملی را شکل داد، امیدوارم این فضا به توسعه ملی و پیشرفت کشور کمک کند و تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha