عشق به امام حسین(ع)؛ زندگی بخش جوان سیرجانی شد

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان، از رها یافتن یک محکوم به قصاص در شهرستان سیرجان در راستای پویش به عشق امام حسین(ع) می‌ بخشم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، از حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم یک فقره پرونده قتل پس از سپری شدن ۵ ماه با میانجیگری اعضا شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان سیرجان و مسؤولان قضایی در راستای پویش به عشق امام حسین (ع) می‌ بخشم در این حوزه قضایی خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: در فروردین امسال مرد جوان با همدستی ۲ نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلافات خانوادگی و درگیری، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی و انجام تحقیقات مقدماتی، حکم به قصاص قاتل توسط مراجع قضایی صادر شد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان در ادامه بیان داشت: پس از اطلاع از حکم صادره و به منظور استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای اخذ رضایت از اولیاء دم، پرونده به شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان شهرستان سیرجان ارجاع شد، که با تلاش‌ های شبانه‌ روزی اعضای شورای حل اختلاف و متنفذین محلی و به حول و قوه الهی و به برکت نام مبارک سیدالشهداء(ع) این پرونده با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان با صلح و سازش ختم به خیر شد و با اخذ رضایت از اولیاء دم و گذشت و ایثار خالصانه آنها قاتل از قصاص رهایی و فرصت زندگی دوباره یافت.

حجت الاسلام امیر ابراهیمی با اشاره به اینکه مهمترین فلسفه شورای حل اختلاف صلح و سازش و اصلاح ذات‌ البین است، خاطرنشان کرد: اقدام انسان‌ دوستانه خانواده مقتول که با گذشت و ایثار خود ضمن اعطای حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، جای بسی تقدیر دارد.

دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha