پلمب یک آرایشگاه زنانه در سیرجان بدلیل تزریق ژل و بوتاکس

رئیس نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان از پلمپ ۱ آرایشگاه زنانه به دلیل انجام خدمات پزشکی و زیبایی از قبیل تزریق ژل و بوتاکس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر خان آقایی با بیان اینکه تزریق هر نوع ژل بوتاکس و یا محلول دیگر توسط فرد غیر پزشک دخالت در امر درمان و پزشکی محسوب می‌شود، گفت: آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی به هیچ وجه مجوز حق تزریق ژل بوتاکس و یا هیچ گونه ماده زیبایی را ندارند.

وی ادامه داد: گاهاً شاهد تزریق محلول به بدن فرد و استفاده از دستگاه‌های تهاجمی پاکسازی عمیق پوست در سالن‌ها و آرایشگاه‌های زیبایی توسط افراد فاقد صلاحیت بوده، چه این موارد دخالت در امر پزشکی محسوب می‌شود و آسیب‌های جدی به سلامت مردم وارد می‌کند.

رئیس نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان سیرجان تصریح کرد: خدماتی مانند تزریق ژل و بوتاکس، انجام لیزر، کوچک کردن بینی و تزریق چربی تنها توسط متخصص پوست و مو و یا پزشکانی که دوره‌های مورد تایید وزارت بهداشت را گذرانده‌اند، بایستی انجام شود و انجام این گونه خدمات توسط فرد غیر پزشک و آرایشگاه ها، تخلف و جرم محسوب می‌شود.

دکتر خان آقایی تاکید کرد: بر اساس قوانین جدید فرد متخلف به مبلغ ۵۲۰ میلیون تومان جریمه می‌شود.

وی از همشهریان سیرجانی درخواست کرد: همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق شماره ۱۹۰ و یا شماره نظارت بر درمان ۳۱۳۹۶۸۵۳ اعلام نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha